http://www.dba.dk[...] der har du da en start?
Prøv evt bilbasen? søg på 3 dørs og automatgear og træk?
not that hard dude...
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-) Bilen skal bare være ny.... og der synes jeg ikke, at der findes nogen blandt alle de bilmærker, jeg kan komme på...
--
Underclocked Q8200 2.33GHz @ 1.92GHz og 1.00v (43W->61W load!).
Underclocked DDR3 PC3-1066 @ 880MHz.
System Idle consumption: 47w - full load: 85w.
Jeg har selv kigget på en Mazda2, men med aut. gear fås den kun som 1,5 til 180.000, det er også en slags penge for en lille bil.
--
Plaget af kedsomhed? Se et RSS-feed med de seneste 100 tråde som har 0 svar her: http://www.hol.dk[...] Ja, det er lige rigeligt dyrt... Skoda citigo kommer med automatgear til under 100.000, men så kan den til gengæld ikke få træk. Det er nærmest enten/eller.
--
Underclocked Q8200 2.33GHz @ 1.92GHz og 1.00v (43W->61W load!).
Underclocked DDR3 PC3-1066 @ 880MHz.
System Idle consumption: 47w - full load: 85w.
Hvad med en smart car? den kan da fås med træk og aut. gear:P
--
Hvis det ikke virker, brug da ikke vold! - Men en større hammer! :-)
kia kan få træk på alle deres biler??
--
#6
Automatgear koster 35.000 så det samlet bliver knap 130.000. Det er for høj en pris (i øvrigt sygt dyrt for automatgear).
--
Underclocked Q8200 2.33GHz @ 1.92GHz og 1.00v (43W->61W load!).
Underclocked DDR3 PC3-1066 @ 880MHz.
System Idle consumption: 47w - full load: 85w.
Du finder det ikke meget billigere end det desværre....
--
Jeg har en Fiat Panda med automatgear.
--
Core i5-750/Intel X-25M 160GB/8GB Corsair XMS3 DHX/ASRock P55M Pro/Radeon HD 6670/Antec 300/LiteOn Blu-ray drev/W7 64bit/iPad2/
#9: med træk?
--
Underclocked Q8200 2.33GHz @ 1.92GHz og 1.00v (43W->61W load!).
Underclocked DDR3 PC3-1066 @ 880MHz.
System Idle consumption: 47w - full load: 85w.
Jeg ville droppe automat gearene, da det ellers bliver mere eller mindre umuligt at finde det du søger :(
--
yessss
#7 Hvad vil du bruge på en ny bil?? For man kan få en del biler i den størrelsesklasse som både har automatgear og hængertræk - men hvis du synes 130.000,- kr. er for meget for en ny bil så bliver det desværre nok svært at finde noget der kan opfylde dine krav.. #11 Der kunne jo være en god grund til at #0 vil have en bil med automatgear og han derfor ikke kan droppe det..
--
Jeg vil hellere vende den om og spørge, hvor meget skal den kunne trække? Hvis du har en ide om at kunne trække en 500-750 kgs trailer på bilen, så skal du alligevel lidt op i bilstørrelse i dag, da mange af de små biler ikke må have mere end 250 kg på krogen. Og du kan endda meget nemt risikere at biler med automatgear må trække mindre end biler med manuelt gear.
Min far har eks. en Nissan Patrol GR med en 3.0 TDI motor fra lige omkring år 2000. Med manuelt gear har den en totalvægt på 3.500 kg og må trække på yderligere 3.500 kg.
Som automatgearet er den stadig godkendt til 3.500 kg total, men den må kun trække 2.500 kg.
Forskellen skyldes at A/T kassen er svagere end M/T kassen, og når du kører med hænger belastes kassen betydeligt højere. I lige netop A/T kasserne tilfælde betyder det, at olien bliver sindsygt varm, og for varm gearolie resulterer i reduceret smøring og funktionsfejl i hydraulikken.
--
//Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
http://speedtest.net[...] Jeg har selv søgt samme, og ja kia kan få træk på alle deres, det kan alle biler som sådan, problemet er bare reglerne omkring hvad den krog må trække, på fx en picanto må man trække 50 kg, dvs at den faktisk kun er lavet til cykler, det samme gælder fx en spark som jeg har købt... Det har så vidt jeg forstod på forhandlerne noget at gøre med hvad bilen vejer og noget med bremse systemet på de små biler..
--
IRL, what?
Aut, hvorfor? Er det andet for svært 8-)
--
If I agreed with you we’d both be wrong...
Problemet er nok, at netop kombinationen lille bil, automatgear og træk er en uheldig blanding. Automatgear stjæler nogle kræfter, og hvis motoren så i forvejen er lille, er der ingen kræfter tilbage til en anhænger.
Nok også derfor, som #3 skriver, at man slet ikke kan få automatgear til den mindste motor i fx Mazda 2...
--
www.12-V.dk[...] Forresten, hvis det fordi, du skal have cykler bagpå, kan man få holdere, som spændes fast på bagklappen i stedet.
--
www.12-V.dk[...] Seriøst det må vel nok være det underligste behov for en familie nogensinde... En lille bil med Automat gear og anhænger træk? WTF! også fra ny af endda?
Damn det ville jeg da ALDRIG nogensinde gøre...
Du kan jo få kvalitet's brugte biler til det samme med noget mere plads.
--
The beauty of argument, if you argue correctly, you're never wrong.
som #14 er inde på så er det ret relevant om hvorvidt du skla trække en stor trailer med 500-700kg på eller om det bare er til et par cykler eller at kunne tage en scooter med eller noget andet i den størrelse..
en anden ting er så at grunden til at små biler sjældent har træk på er at de ikke kan godkendes til at trække ret meget mere end hvad en trailer vejer.. det er ikke for sjov at man skal have en stor bil for at få lov til at trække et stort læs..
og som flere er inde på så har billige automatgear det med at stjæle kræfter fra motoren og samtidig generelt være noget svagere end manuelle gearkasser og det er med til at gøre det endnu sværere for bilfabrikanterne at få en lille bil godkendt til at trække noget..
tror enten du er nød til at betale hvad det koster eller finde en brugt bil til omkring 100k som kan og må trække en fornuftig trailer..
my 2 cents:
hvis det generelt er længere ture du skal ud på så find en større brugt bil med en god dieselmotor til de 100.000 og er turene kortere og oftest i byen så find en benziner..
problemet i alle tilfælde vil være at finde en bil i Danmark med automatgear da du som det selv siger det koster ekstra og danskere er nærige når de køber bil så der er ikke meget marked for det..
--
ASUS Rampage II extreme ROG | Intel Core i7 930 | 6Gb Corsair XMS3 2Ghz | 2 x Gainward GTX460 GS 2Gb SLI | OCZ Gamexstream 700w |
jaja jeg bliver sikkert dræbt fordi jeg skriver dette men prøv at kigge på en Peugeot de plejer da at være små og billige og du kan sikkert også få dem med automatgear og andhængertræk
eller en Citroen
eller måske Chevrolet
hmmm hvad med suzuki
der er jo også ford
det var nogle foreslag 8så simpelt)
--
#20 Det er ikke så meget, at danskerne er nærige - men at der bliver lagt 180% registreringsafgift oven i den merpris, et automatgear koster - og for den sags skyld også alt andet ekstraudstyr...
--
www.12-V.dk[...] #22 det har du ganske ret i.. men det er jo prisen for at leve i et kommunistisk samfund..
back to the point så har #21 fat i den lange ende... i det prisleje kan man ikke tillade sig at være picky med hvilket mærke det skal være..
Jeg havde 100% valgt noget der var 4-8 år gammelt med fuld servicebog.. det burde være muligt at finde noget derude med automatgear... ellers kan man jo altid bare finde en ældre Mercedes at køre rundt i.. ;)
--
ASUS Rampage II extreme ROG | Intel Core i7 930 | 6Gb Corsair XMS3 2Ghz | 2 x Gainward GTX460 GS 2Gb SLI | OCZ Gamexstream 700w |
Køb en Aygo og en traktor :)
Må man spørge hvorfor den skal have automat gear? Det besværliggør det en del :)
--
Mit bruger navn udtales : gøøøørgh
0#
Du kan købe en Skoda Citigo (SAMME bil som en VW Up!!) MED aut. til 94.900!!
Ved ikke med anhængertræk - men må ikke der findes en eller anden løsning.
/mvh
--
IDGAF!
#
Livet er fanmer for kort til at "røre rundt i gryden konstant" - Kan satme godt forstå at folk vælger automatgear.
Min bil købte jeg også fra ny med en DGS-kasse - NØJHhh det er rart, og den skifter væsentligt hurtigere end det er muligt at gøre med en manuel-kasse. Så med 170 Diesel-heste og en DSG er der sq ryk i dyret!
Og hvis man vil have en smule mere kontrol så kan man jo bare smide den i manuel og skifte enten på "stangen" eller på shift-paddles på rattet :D
/mvh
--
IDGAF!
#27 Livet er for kort til at køre i små (lorte) biler med automat gear. Jeg ville ikke røre alt under sedan klassen med en ildtang. Er du med nu, Stroyer numsegøjer?
--
297 stemmer og jeg uploader et billede af min hagekors tatovering!!!
28#
Heller ikke mig, min skat!
Også derfor jeg køre rundt i et kæmpe lokum af en vogn.
/mvh
--
IDGAF!
#29 Ja, men nu søger #0 jo en bil der er lille. Om det er pga. "praktikaliteten" eller fordi personen ikke kan parallel parkere i noget større end Smart Fortwo, ved jeg ikke, men de krav personen har til bilen er jo helt ude i hampen.
#23 Han vil ikke betale hvad det koster at få en up med automat gear ;)
--
297 stemmer og jeg uploader et billede af min hagekors tatovering!!!
#27 Hvad snakker du om, Det er da simpelthen for kedligt at køre med automat gear.
Også lyder det sku osse en del federe ,hvis man montere en blow off ventil til dette.
--
The beauty of argument, if you argue correctly, you're never wrong.
31#
Som jeg skrev i 27#, så kan man jo bare smide den i "Manual" og skifte gear enten med stangen eller shift-paddles på rattet, og så bare koncentrere sig om at holde klampen i kælderen og vognen på vejen.
De helt gamle aut. gear var en smule kedelige, men de nye DSG kasser er satme noget der rykker.
Men igen...Aut. er nok en smule kedeligt i en 1.0 men i en 2.0 TDI er det lidt en anden sag kan jeg love dig.
Ehh....Blow-off på en Diesel...haha...jah, det kan da lade sig gøre, men hold da kæft hvor fesent!
/mvh
--
IDGAF!
#32 Jeg vil nu stadig foretrække manuelt gear til alt andet end bykørsel :) Især i glat føre og decideret køkørsel føler jeg at det er væsentligt mere behageligt, og lettere, at køre manuelt end med automatik (Automatik fra hhv. Peugeot 407 3.0 (2008) og Mercedes Vito 120 CDI (2007)). 407'eren havde også muligheden for at skifte "manuelt" men det giver stadig ikke den samme føling med vejgrebet (og mulighed for hurtigt at tilpasse det hvis det ændrer karakter) som man har med et godt manuelt gear :) Derudover føler jeg at moderne automatgear er irriterende glade for at geare ned, selvom det ikke er nødvendigt med en 3.0'er med mindre din mission er at bruge så meget brændstof som muligt! (og slet ikke i en diesel som 120'eren! (der på trods af navnet også er en 3.0'er)). Men nok om denne lidt off-topic-diskussion.
#0 Har du kigget på en lettere brugt Toyota Yaris D-4D? De kan så vidt jeg ved trække (relativt) meget set i forhold til størrelsen, og en 2-3 år gammel burde let kunne findes for under 100.000.- :)Hvis du skal trække noget stort såsom en campingvogn ville jeg dog stadig anbefale en større bil, eller alternativt en stor brugt bil til at trække, og en lille børnecontainer til hverdagsbrug :)
--
Hi-fi-freak
"The problem with quotations on the internet is that you never know if they're genuine" - Abraham Lincoln
Er nutidens automatgear ikke også mere økonomisk at køre med, set på benzin økonomien? Den skifter på det rigtige tidspunkt og hurtigere? Er det noget jeg har misforstået?
--
Madblog med lækre opskrifter: www.louisesmadblog.dk[...] #34 hvilket vrøvl..
Der er ikke noget "rigtig" tidspunkt at skifte gear, medmindre hensigten er at få fart på, så er det høje omdrejninger, men det er jo typisk for at spare benzin at man tænker over gearingen. det gør du ved at smide den højt op i andet gear og springe 3-4 over til 5 gear. ved absolut intet om automatgear, men det er typisk indstillet til at skifte for at få den mest flydende kørsel. De er nok ikke idioter hos bilfirmaerne, så regner med de har forsøgt sig med brændstofbesparelse, men det er nu nok nemmere med automatgear. Tilbage til topic. Min Suzuki Swift med automatgear OG træk er ikke fem potter pis værd hvis man skal trække noget. bilen i sig selv har svært ved at accelerere hvis der er 4 personer i bilen. med en trailer og evt. læs så går det møj langsomt, og så sluger den pludselig en del benzin.
Du kan simpelthen ikke få i pose og i sæk i denne sammenhæng.
--
#35 Hvis du vil køre så økonomisk som muligt så sørger man for at vælge et gear hvor at motoren er i sit mest effektive omdrejningsområde (som regel et sted mellem 2000 og 2500 omdrejninger i minuttet afhængigt af motorstørrelse, motortype, kompressionsforhold og meget andet. Som tommelfingerregel er det område hvor motoren lyder mindst "anstrengt" dér hvor den giver den bedste benzinøkonomi. Derudover vil man selvfølgelig spare mere brændstof ved at holde sig under 90 km/t, da luftmodstanden derover i (næsten) alle tilfælde vil være større end gevinsten ved den øgede hastighed. Derudover er mange (især mindre) biler gearet til at køre optimalt ved 70-90 km/t, hvor at store "autobahn-cruisere" såsom Mercedes E/S-klasse, BMW 5/7-serie, og så videre er gearet til en noget højere hastighed, da de er lavet til at man kører langt i dem, hvilket folk naturligvis foretrækker at gøre ved en højere hastighed, så de kan komme hurtigere frem :)
--
Hi-fi-freak
"The problem with quotations on the internet is that you never know if they're genuine" - Abraham Lincoln