Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Butik nægte at tage imod telefon til reperation?

Af Elitebruger WWT | 09-07-2013 12:40 | 1402 visninger | 10 svar, hop til seneste
Kan en butik godt nægte at tage imod en vare til reperation? Har i flere dage forsøgt at få indleveret min mobil til reperation, og hver gang er der noget galt. Dem der skal tage imod den er taget hjem, de har fået indleveret for mange til de tager imod flere, en har pisset i bukserne fordi han skulle lave noget osv. af lort. Må de overhovedet nægte at tage imod en vare til reperation?
--
Passioneret C# udvikler : http://www.csharpudvikler.dk[...]
#1
Aireal
Ny på siden
09-07-2013 12:43

Rapporter til Admin
Hvis de ikke kan li' dig :o... Hvorfor prøver du ikke et nyt sted, ville personligt ikke føle mig tryk ved at lade min telefon komme i deres hænder xD...
--
#2
WWT
Elitebruger
09-07-2013 12:47

Rapporter til Admin
Har købt den igennem 3, så det er jo dem der skal reparere den. Men mener bare de kan vel ikke nægte at ville tage imod noget der skal repareres? Der er vel et krav fra købeloven eller sådan noget om deres ansvar om at skulle modtage en telefon til reperation?
--
Passioneret C# udvikler : http://www.csharpudvikler.dk[...]
#3
nikolajs12
Guru
09-07-2013 12:48

Rapporter til Admin
#2 Kommer jo an på hvordan det den fejler er sket.
--
#4
PeterAA
Giga Nørd
09-07-2013 12:50

Rapporter til Admin
Selvfølgelig kan de ikke nægte at modtage en telefon til rep. hvis der i øvrigt er garanti på. Det ligner dem ikke. Har tidligere haft telefoner fra dem med lidt problemer og de gav super service. Find en anden butik.
--
Pt. ingen maskine.
#5
sirholm
Super Supporter
09-07-2013 12:51

Rapporter til Admin
Du bør kunne læse på deres hjemmeside hvordan de modtager deres reklamationer. De opsætter regler for indlevering og den eneste grund til at de ellers skulle afvise den, ville være hvis den var synligt skadet og man udfra det kan konkludere at garantien ikke vil dække. Men oftest tager værksteder/butikker et servicegebyr, hvis fejlen er selvforskyldt/ikke dækket af reklamationsretten. 1. Er det et forbruger/privat køb eller et firma/erhvervskøb? 2. Hvilken butik/forhandler? 3. Hvordan er telefonens stand? Edit: Har du kvittering/reklamtionsbevis for telefonen? Og er den helt smadret? :)
--
Macbook Air 2011 HD3000 256GB NZXT H2: P8Z77-V Pro, 3570K NH-D14, GTX 670 DCIITop, Samsung 830 256GB & Ax850. NAS:QNAP 419p+ (4x3TB @ RAID5)
#6
Ros3nlund
Giga Supporter
09-07-2013 13:03

Rapporter til Admin
Hos 3 plejer man at skulle oprette sagen online og så sende den ind eller aflevere den i en butik.
--
i7 920 @ 3.2Ghz | Asus P6T SE | 5870+5850 Crossfire | 12GB Corsair XMS3 | Antec 1200 |Samsung P2370HD |
#7
ToFFo
Guru
09-07-2013 13:09

Rapporter til Admin
Du kunne prøve at kontakte deres kundeservice for at oprette en reklamation. Det er ikke sikkert butikken ved hvad de skal gøre ved den, hvis der ikke er oprettet en sag på den. Du kunne også kontakte Telecare, som reparerer telefoner indenfor garanti. Du behøver slet ikke kontakte 3 for at oprette reklamation.... Du sparer tid ved at henvende dig direkte til telecare.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#8
WWT
Elitebruger
09-07-2013 14:01

Rapporter til Admin
1) Privat 2) 3 butikken på strøget (som skulle være gode til at lave hurtige reperationer) 3) Rigtigt god, for fra starten af har jeg altid pakket den godt ind og haft rigtigt tykt cover til at beskytte den så der er intet at se på den. Problemet er så bare at selv inden de havde set telefonen nægtede de at tage imod den, så det har ikke noget med selve telefonens stand at gøre. Så slet slet ikke smadret - den ser ud som ny faktisk. Da den er købt hos dem har de selv alle data på den, men vi nåede aldrig så langt for så snart jeg sagde jeg skulle have min telefon til rep. så nægtede han at jeg kunne indlevere den. #6 At aflevere den i den butik der skulle kunne gøre det hurtigst ville jeg mene var det samme som at aflevere den i en butik :) Men er der noget punkt i forbrugerloven eller købeloven der gør at man kan klage til forbrugerklagenævnet? For mener da ikke de bør kunne afvise mig gang på gang og flere dage i træk med alle mulige latterlige undskyldninger. Jeg sagde hver gang at jeg ville efterlade den og skrive under så de kunne tage den når de fik tid, men det var ikke muligt.
--
Passioneret C# udvikler : http://www.csharpudvikler.dk[...]
#9
|Smash|
Forumansvarlig
09-07-2013 14:12

Rapporter til Admin
http://www.3.dk[...] Der er lidt hjælp at hente til hvordan du skal forholde dig.
--
Bazinga! Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede. FFHAU!
#10
WWT
Elitebruger
09-07-2013 14:17

Rapporter til Admin
#9 Der står: "Hvis mobilen går i stykker Tag din ødelagte mobil og din købskvittering/følgeseddel med til det sted, hvor du købte mobilen eller nærmeste 3 butik. Her vil skaden blive vurderet og evt. sendt til reparation." Problemet er stadig at de nægter at tage imod den inden de overhovedet har set på den. Der står længere nede: "Hvordan fejlmelder jeg min mobil eller en tjeneste? Besøg en af vores butikker. Her kan personalet hjælp dig med at sende mobilen til reparation." Sjovt nok det jeg forsøgte men inden de havde fået mobilen at se afviste de at tage imod den.
--
Passioneret C# udvikler : http://www.csharpudvikler.dk[...]

Opret svar til indlægget: Butik nægte at tage imod telefon til reperation?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning