Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ny bil: Suzuki Vs. Mitsubishi?

Af Ultrabruger Suppehue | 06-11-2014 15:49 | 3158 visninger | 56 svar, hop til seneste
Skal have købt en ny bil. Og valget står på en Suzuki S-Cross Active, eller en Mitsubishi ASX Invite. Begge biler er SUV, og i samme prisklasse. Men hvad er folks erfaring med de 2 mærker (og ikke for 20 år siden) Og hvad med reservedelespriser?
--
#1
Dyrus
Monsterbruger
06-11-2014 15:53

Rapporter til Admin
Er det ikke bedst, hvis du selv smutter ud og tager en god prøvetur i begge biler og finder ud af hvilken du selv syntes bedst om? Det er jo tåbeligt at købe en bil, fordi den har billige reservedele, men kører af helvedes til. Vi er alle forskellige og vi kan alle lide forskellige biler og køreegenskaber. Jeg har selv eget en Suzuki swift, som var ret billig i reservedele. Går da ud fra, at det er det samme hen over de fleste af deres modeller.
--
#2
Stroyer
Ultra Nørd
06-11-2014 15:55

Rapporter til Admin
0# Har du undersøgt med garanti, værditab(forventet?) andres erfaringer med bilerne, tests(FDM evt) /mvh
--
IDGAF!
#3
OmegaMan
Ny på siden
06-11-2014 15:56

Rapporter til Admin
Suzuki ser ud til at få mere positiv omtale: http://bil.guide.dk[...]
--
#4
Suppehue
Ultrabruger
06-11-2014 16:20

Rapporter til Admin
#1 selvfølgelig har jeg prøvet begge biler. Jeg køber ikke noget uden at have prøvet det. Nu var det også mere folks egen erfaring jeg gik efter. #2 FDM havde jeg helt glemt, dem kigge jeg lige på. Ang værditab, så bliver den kørt til den skal skrotte. #e Jeg ser lige når jeg er på en computer.
--
#5
Martin_DJ
Guru
06-11-2014 16:39

Rapporter til Admin
Hvad er grunden til at du vil vælge en SUV? Dertil vil jeg råde dig til IKKE at købe en fabriksny bil, det kan andrig nogensinde svarer sig kontra en der er et par år gammel.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#6
Mcbutt
Junior Nørd
06-11-2014 17:21

Rapporter til Admin
lad være med at købe ny bil.. jeg har selv haft 2 af slagsen (Fiesta, Focus) og der er satme røget mange penge på den bekostning. Find en demo øse fra en forhandler der har gået de 3-10K km, eller en dyt der allerede har set 1 ejer.
--
Phenom II X4 965BE | ASUS M4A79T Deluxe | Kingston 8GB 1600Mhz | Asus 280X | Corsair H50 | Corsair HX750W | WD Raptor & Greenpower
#7
Hans
Guru
06-11-2014 17:35

Rapporter til Admin
Suzuki har ry for driftsikkerhed... Men igen, det har japanske biler også... Personligt ville jeg også købe en let brugt 2-4 år gammel model. Så bliver total økonomien væsentlig bedre :) Men igen, der er også noget ved at købe en hel ny bil :) Hvilke ting prioriterer du ved en bil i forhold til de to nævnte? + og -?
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#8
Mr.Bean
Giga Supporter
06-11-2014 20:04

Rapporter til Admin
Suzuki har ry for driftsikkerhed... Men igen, det har japanske biler også... skriver #7 Suzuki er japansk hehe
--
Far til fire
#9
Hans
Guru
07-11-2014 09:05

Rapporter til Admin
#8 Havde en ide om, at Suzuki var fra Korea ;) Men så er giver det jo lidt sig selv, udover at Suzuki har et rigtigt godt ru :) Ps. Har haft en Passat i 6-7 år - Det var en evig kilde til dyre værkstedsbesøg, og skuffelser HVER gang jeg benyttede aut. værksteder - Forsøg på snyd, fået bil tilbage med defekte bremser, og HØJ pris på simpel fejlsøgning (der IKKE ville blive refunderet ved udbedring)... ALDRIG mere noget fra VW herfra :(
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#10
-={Squize}=-
Supporter
07-11-2014 10:03

Rapporter til Admin
#9 Og hvornår er vw blevet til en suzuku eller mitsubishi eller for den sags skyld en japansk bil ? #0 Gør som flere andre skriver, se hvad brugt priserne er på de to typer biler, afskrivning og udgifter til værksteder hænger ofte sammen på to biler til samme pris. Og så selvfølgelig afgør hvilken en der er mest lækker for dig.
--
#11
kasper246
Supporter
07-11-2014 10:06

Rapporter til Admin
har prøvet en del Suzuki`er og det vil jeg ihvertfald ikke anbefale ;)
--
2500K-NH-D14-GA-Z68XP-UD3- CS DDR3 16MHz 8GB CL9 Low-GTX 580 1536MB(Windforce 3X)-CM Storm Trooper-2TB 64MB 7200RPM SATA3-CFS360GB-M12II 850W
#12
-={Squize}=-
Supporter
07-11-2014 10:13

Rapporter til Admin
#11 Er helt enig med dig, ville aldrig selv eje dem. Men smag og behag, man får da flyttet sin røv for billige penge :)
--
#13
waskustobaskus
Mega Supporter
07-11-2014 10:31

Rapporter til Admin
Suzuki er lavpris. Du får meget for pengene meeen kvalitet boob boob. Da jeg prøvede deres sx var jeg fanme skuffet, at en ny bil til 170.000 kørte som en 10 år ældre bil!
--
#14
Hans
Guru
07-11-2014 10:53

Rapporter til Admin
#10 Suk... Når det nu stod under "ps", kunne det være, at det var en reference til andres bilers ry? ;) #13 Der er forskel på deres modeller - Swift'en er f eks en fin bil :) Min lille Alto er klart en billig bil, og det kan man da også mærke, men den triller derudaf uden fejl, underlig opførsel osv og er super billig i drift :) Så det kommer meget an på, hvilken model man vælger :) Men Suzuki er ikke den store køreglæde - Til gengæld kan man glæde sig over driftsikkerhed og god totaløkonomi :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#15
Martin_DJ
Guru
07-11-2014 10:56

Rapporter til Admin
Man får hvad man betaler for. Nemlig ikke en særlig god SUV. Ville aldrig købe nogen af dem. Ville i det hele taget aldrig købe fra en discount bil producent som Suzuki eller et af de andre.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#16
Suppehue
Ultrabruger
07-11-2014 11:26

Rapporter til Admin
Det der med ikke at købe helt ny bil, den holdning forstår jeg ikke helt. Nogen skal jo købe nye biler, ellers er der ikke brugte biler til salg. Og her skal den ikke sælges efter 3-5 år. Den dag den skal sælges bliver det til den lokale skrot handler. Jeg er selv mest til ASX'eren. Den virker mere varm og behagelig, mens s-crossen er mere kold og kedelig. Men derfor kommer det stadig an på pris og driftsikkerhed. Og her er Suzuki faktisk meget billigere med lån. Både mdr afdrag og Åop, selv om bilen er 5000 kr dyrere.
--
#17
martin
Gæst
07-11-2014 15:43

Rapporter til Admin
SKAL det være netop mellem de 2 ville jeg klart sige Mitsubishi. Hvorfor skal det være øst-asiatisk? Europa laver lign fine biler... Og min Suzuki lavede ikke andet end lort hver anden uge...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
Suppehue
Ultrabruger
07-11-2014 18:07

Rapporter til Admin
#17 Hvad for bil ville du da anbefale?
--
#19
Raz
Semi Nørd
07-11-2014 18:12

Rapporter til Admin
Seat Leon eller skoda rapid vil være mit bud.
--
#21
e-gamer
Guru
07-11-2014 18:50

Rapporter til Admin
Hvis du skal kore ca 10 ar og mere ... og din okonomi er stabilt - det er ikke dumt at kobe ny bil. Fra en anden planet ... fordi den koster ikke meget - Kia pro_cee'd (3D): http://www.fdm.dk[...] 1,4 med 100 heste koster 169.900 kr, og har godt udstyr: http://marketing.kiamotors.dk[...] fx varme i rat :D
--
P183 V3 @ 500rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K @ 4.2, NH-D14 @ 500rpm, 840 PRO 256GB, 8GB 1866/CL8, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SF 1000W Platinum.
#22
Martin_DJ
Guru
07-11-2014 18:53

Rapporter til Admin
#16 Og hvad så? Nu er der jo folk der køber dem fra nye og derfor er der "stadig" et brugtmarked om du vil. Men det gør det jo ikke til en dårlig ide at købe brugt. Hvorimod det altid vil være en dårlig forretning at købe fabriksnyt.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#23
michaelp
Mega Supporter
07-11-2014 18:56

Rapporter til Admin
#20 Misundelse er en kedelig sygdom, og når man ikke kan holde sig tilbage, så skyder man med skarpt imod andre og viser sin syge sindstilstand og det må vi da sige du lider af her. Prøv du at pleje dit selvværd og få en økonomi , så du også har råd.
--
#24
Hans
Guru
07-11-2014 18:58

Rapporter til Admin
Nu du spørger til andre biler, hvad så med en Nissan Qashkqai? Den skulle være rigtig god :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#26
e-gamer
Guru
07-11-2014 19:55

Rapporter til Admin
Hold da kaeft, admin vil lukke denne tråd og det vil ikke vaere min skyld! ;)
--
P183 V3 @ 500rpm, P8P67 Deluxe, i7-2600K @ 4.2, NH-D14 @ 500rpm, 840 PRO 256GB, 8GB 1866/CL8, GTX 580 + Alpenföhn Peter @ 500rpm, SF 1000W Platinum.
#27
Suppehue
Ultrabruger
07-11-2014 19:58

Rapporter til Admin
#19 Ja, og det er bare mig. Men kommer ikke til at eje noget hvor VW har været inde over. Men ellers tak for ideen. #21 Det er så ikke en suv, og jeg gider ikke sætte mig ned i en bil mere. Så derfor de 2 jeg havde valgt. #24 Har jeg også prøvet, men den findes kun med en 1.2L benzin motor med 115HK Og den kører da fint, mennn den mangler lidt moment. #20 ..... bare stop.
--
#28
Mattii
Giga Nørd
07-11-2014 20:04

Rapporter til Admin
Hvad med en skoda Yeti?
--
#29
Suppehue
Ultrabruger
07-11-2014 20:07

Rapporter til Admin
#28 Igen noget hvor VW har haft noget med at gøre, men bevares. Det er en pæn bil.
--
#31
Suppehue
Ultrabruger
07-11-2014 20:23

Rapporter til Admin
#30 Kritik er skam mere end velkommen. Det kan jeg sagtens forstå. Men når man starter en besked med: Du er jo slet ikke rask, så har du i min verden ikke noget fornuftigt at sige. Det er ikke en måde at snakke til folk på. Slet ikke til nogen du intet kender til.
--
#32
Jacob [5260 Od.S]
Maxi Supporter
07-11-2014 20:35

Rapporter til Admin
#20 Mener du helt seriøst at DIG, en normal mand uden nogen som helst lægelig baggrund eller uddannelse, mener at være istand til at vurdere en person sundhedstilstand udfra et indlæg på en hardware side? Hvis du helt oprigtigt, mener dette. Så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at søge hjælp, da dette bestemt ikke er noget sundt tegn, og kan være tegn på svære psykologiske problemer, og et helt forskruet selv billede. Værditabet på bilen er vel ikke relevant da bilen skal køres til den skrottes. Afdrag er jo nødvendigt for dem der ikke lige kan lægge 6 cifre kontant. #0 Mine forældre har en Suzuki og den kører, men den føles akkurat lige så billig som den lille sum penge den kostede. 9 ud af 10 gange får man hvad man betaler for. Suzuki skulle være i top (det er dog generelt, ikke specifikt den model du kigger på). Du kan læse her: http://www.bt.dk[...] og søge den warranty ting sidst i artiklen.
--
Google først, spørg bagefter.
#33
Thomas
BOFH
07-11-2014 20:50

Rapporter til Admin
Pause tildelt til Ilwaz, man kan godt være uenige om ting uden at svine andre til. Skulle jeg have en bil af den type ville jeg nok gå efter QASHQAI den virker som værende ledende i sin klasse. Hvis du gerne vil have høje biler er det jo også MPV modellerne feks en Renault Scenic er i samme prisklasse og den er også højere end "almindelige" biler.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#34
Martin_DJ
Guru
07-11-2014 21:08

Rapporter til Admin
#32 Så bare fordi at man skal have bilen til den skal skrottes, er værditabet ikke noget man skal tage med i sin overvejelse? Det er da en utrolig sjov metode at tage økonomiske beslutninger ud fra. Selvfølgelig er det store værditab de første tre år en faktor der er væsentlig. Ved mindre at man gerne vil smide penge ud af vinduet. #33 Ja en Qashqai er måske ledende i sin prisklasse. Men langt fra i sin størrelse. Men man får selvfølgelig hvad man betaler for.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#35
Jacob [5260 Od.S]
Maxi Supporter
07-11-2014 21:14

Rapporter til Admin
#34 Du må gerne uddybe nærmere hvordan værditabet spiller ind. For jeg har, som jeg allerede har skrevet, svært ved at forstå det.
--
Google først, spørg bagefter.
#36
Martin_DJ
Guru
07-11-2014 21:21

Rapporter til Admin
#35 Kan ikke se hvorfor det er svært. Du køber en fabriksny bil til 300.000 kr, som vil tabe ca 14% i værdi om året de første to år. Det giver et tab på 84.000 kr. Den køre du så i, i lad os sige 15 år. kontra du køner en der er to år gammel og spare 84.000 kr og i lige så længe. Hvilket nok godt kan lade sig gøre da du har 84.000 kr mere at reparere den for.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#37
Suppehue
Ultrabruger
07-11-2014 22:09

Rapporter til Admin
#33 Jo den er lækker, men motoren er bare alt for lille. Den mangler moment. Og det er selvfølgelig benzin'en jeg snakker om, diesel er ikke interessant for mig da jeg ikke kommer til at kører så lange ture dagligt. Men derfor er det stadig en rigtig lækker bil. De MPV'er tiltaler mig bare ikke på samme måde desværre. #36 Det er vel først et tab hvis du vælger at sælge bilen efter 2-3 år? Her regner jeg med at beholde bilen i mindst 8-10 år. Og på det tidspunkt er bilen jo betalt ud.
--
#38
Raz
Semi Nørd
07-11-2014 22:12

Rapporter til Admin
#37 Du glemmer at en bil der er 2 år gammel kan være 84.000 billigere jævnfør #36 eksempel. Det vil sige at du sparer 84.000 og den kan i teorien kører i lige så lant tid som en sprit ny bil kan.
--
#39
Suppehue
Ultrabruger
07-11-2014 22:18

Rapporter til Admin
Jo det er rigtig, men så er der også 2 års mindre garanti på den. Og du ved ikke hvordan bilen er blevet kørt. Det er jo ikke alle der behandler deres ting fornuftigt. Men jeg kan selvfølgelig godt se hvad i mener. Jeg vil dog mene at det er lidt en smagssag i sidste ende. Og nu er det selvfølgelig en helt ny model, så der er ikke en 2 år gammel model på markedet.
--
#40
Martin_DJ
Guru
07-11-2014 22:28

Rapporter til Admin
Ligemeget hvordan man vender den, så kommer du aldrig til at bruge "84.000 kr." På 2 år. Så økonomisk set er det ikke logisk. Men selvfølgelig kan der være andre præferencer.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#41
Raz
Semi Nørd
07-11-2014 23:12

Rapporter til Admin
#39 Bevares, hvis man har råd og lyst til at kaste pengene efter det, så kan jeg sagtens se fordelen ved at have en helt ny bil som ingen andre har kørt i :) Men økonomisk set, er det oftest smartest at købe en mindre brugt bil fremfor en helt ny med vores afgiftssystem.
--
#42
jhc9817
Supporter Aspirant
07-11-2014 23:54

Rapporter til Admin
Er der nogen som ved hvor holdbar 4x4 er på de små biler. Det er nok en ting som jeg ville overveje før jeg købte en sådan. Jeg har selv en noget større SUV til 1,1 mill og der er er det således at 4x4 kun er slået til når det skal bruges. Har de små modeller også det må det klart være en fordel.
--
#43
Ilwaz
Ultra Nørd
08-11-2014 00:25

Rapporter til Admin
#32 Hvis man ikke har råd til at lægge de penge, så skal man da slet ikke kigge på ny bil, og istedet kigge efter noget man har råd til. Bilforhandlerne ELSKER at sælge på afdrag, ja faktisk fortrækker de det. Da det betyder de helt legalt kan tag dig i røven, med gebyrer. Også har vi self, den overpris du betaler..
--
#44
Thomas
BOFH
08-11-2014 03:31

Rapporter til Admin
#35>>Skal man endeligt gøre det op i økonomi er der ikke rigtigt noget der kan betale sig når man taler bilkøb. Du har naturligvis ret i at de første år er de dyreste men du skal huske på at man bør kunne køre i den nye i flere år da andre ikke har brugt de første år. Derudover så betyder anskaffelses prisen ikke helt så meget for de samlede bil omkostninger når det er over så mange år. Men du har da ret i at der kan være penge at spare, men jeg kan personligt godt lide at købe nye biler. Jeg synes det giver mig en anden slags værdi. Vores nuværende var dog ”demobil” og havde rullet i 477 km hos sælgeren hvilket sparede mig for 90.000 kr (eller rettere gav mig en større bil for mit bil budget) #37>>Jeg benægter ikke at det er den følelse du har fået, jeg har selv oplevet dette i biler jeg har prøvet husker at jeg engang prøvede en Alfa Romeo Gulietta med 170 HK og den føltes lidt sløv da den har færre NM end min Diesel Mondeo. Det sjove er bare at den kører fra 0-100 på 7,8 sekunder og min egen gør det på omkring 11. Men følelsen var at den var lidt død. Jeg mistænker det er det samme her for en ASX har 154 NM, S-cross har 156 NM men Quasqai har faktisk 190 nm så det er den stærkeste. Jeg vil gætte på at årsagen til at du føler den er for langsom er at du kører dem ud i gearet og på en ikke turbo bil når man toppen af moment kurven omkring 4000 rpm mens Nissaen når dem omkring 2000 rpm og der er derfor ikke samme pointe i at køre den ud i gearet. #38>>hvis man antager at en bil kan køre i feks 14 år, hvis den er 2 år gammel når man køber den så har den kun 12 år tilbage. Så det er ikke rigtigt et argument man kan bruge til noget. Man kan naturligvis være heldig at det ikke er en af de der er problemer med vi har selv en 17 år gammel Punto som bil nr 2 og mange puntoer af den årgang er for længst skrottet. #42>>Dem vi taler om her er ikke 4x4 men forhjulstrukket. I den størrelse er firhjulstræk et tilkøb som de færreste har brug for. #43>>Godt at se at du kan argumentere uden at svine folk til. Hovedparten af alle nye biler finansernes på lån da det er de færreste der står med 300.000 i kontanter til at købe en bil for. Skulle man spare op ville de fleste af os nok køre rundt i biler der koster maks 50.000 kr. Man skal naturligvis holde øje med hvad man betaler for lånet men man bliver ikke nødvendigvis taget i røven blot fordi man låner gennem forhandleren. For det første kan man jo tage det med i forhandlingen om prisen og så evt spare lidt på bilen. Derudover så skal man også betale gebyrerne til banken hvis man låner gennem dem. Da vi købte vores nuværende bil var forhandleren villig til at skrue sin avance langt ned på lånet. Så vi endte med et lån 3 procent point (fastforrentet) billigere end banken (variabelt) og ca 5-8000 kr mindre i gebyrer. Så det er da bare om at være åben og tjekke sine ting først.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#45
martin
Gæst
08-11-2014 07:43

Rapporter til Admin
Måske lidt OT men alligevel: De gange jeg har købt bil har det været til maks 20.000 kr. Så er det ikke helt så ærgerligt hvis den får en ridse, eller konen laver "Bilka-buler". Og så den kæmpe fordel at man så kan få råd til 2 biler, så hvis den ene har et problem så har man en anden! Og køb privat! Hvorfor give forhandlerne mange tusinde i avance? Man skal naturligvis sætte sig ind i det basale eller i al fald have en ven med lidt omløb i hovedet med, så man ikke køber en rustbunke.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#46
martin
Gæst
08-11-2014 07:46

Rapporter til Admin
Europæiske bilmærker uden det er VW (eller ejet af dem): Fiat Citroen BMW Lada Aston Martin Rolls royce Opel (og dog)? Men mon ikke en af dem også har biler ala den du søger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#47
Martin_DJ
Guru
08-11-2014 10:36

Rapporter til Admin
#44 Om så du kun kan køre i den 2 år gamle bil i 12 år i stedet for 14 år, så ændrer det ikke på at du har sparet 42.000 kr om året på de to år. #0 Hvad er grunden til at VAG ikke er godt nok, men billigt skrammel fra Suzuki og Mitsubishi er godt nok?
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#48
Raz
Semi Nørd
08-11-2014 11:23

Rapporter til Admin
#44 Til dels enig, men det er en svær antagelse at lave, fordi en helt ny bil kan også risikere at holde mindre end en bil med et par år på bagen, man kan være uheldig/heldig alt efter hvad man har købt. Personlight ville jeg gøre ligesom dig, vælge en demo bil eller noget der har kørt mindre end 10.000km og udnytte det kæmpe værditab nye biler har.
--
#49
Hans
Guru
08-11-2014 12:05

Rapporter til Admin
#47 De har haft lidt type-problemer, de har haft svært ved at anerkende... F eks deres problemer med kædetræk... Og mine personlige erfaringer er, at deres værksteder er dyre og PIVRINGE!!!
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#50
Martin_DJ
Guru
08-11-2014 12:16

Rapporter til Admin
#49 Så lad være med at brug de aut. værksteder. Det står dig jo frit for. Har både kørt Seat, VW og Audi og har aldrig haft andet end slitage på dem. Skal siges at jeg køre 40-50.000 km om året. Køre dog BMW nu.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#51
Hans
Guru
08-11-2014 12:47

Rapporter til Admin
#50 Det gjorde jeg så sandligt også, efter de havde lavet bremser, og bilen blev kasseret til syn dagen efter... Talte med MEGET store bogstaver overfor værkfører (MEGET pinlig fejl), og mens jeg stod der, var der er dame, hvis motor var brændt sammen 14 dage efter service, hvor de prøvede at tørre den af på kunden "oliestand er brugerarbejde"... Men regnede med, som udgangspunkt, at et aut værksted kender egne modeller bedre, og til VW's værkstedspriser, så burde ALT spille 10000 %... Udover ovennævnte, så har jeg også prøvet, at de prøvede at fuske sig til at lave mere på bilen - Desværre for dem, gav det ingen mening, og reparationen blev klaret for 700,- og ikke 6.000,-... Mine reparationer var også slitage, men ALT gik i stykker, og ofte :(
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#52
Martin_DJ
Guru
08-11-2014 12:52

Rapporter til Admin
#51 Mon ikke det handler lidt om dig også. Da jeg var selvstændig havde jeg fire VW Touran 2,0 TDI som hver især kørte 200-300.000 km på fire år. Ingen af de biler gik mere i stykker end normalt. Ligesom der en fo4skel på hver enkelt bil, er der også forskel på hver enkelt værksted. Men at tro at VAG laver dårligere biler end de andre i samme klasse er en meget stor misforståelse.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#53
Hans
Guru
08-11-2014 13:05

Rapporter til Admin
#52 Forhjulsophænget i den Passat jeg havde var bygget for svagt, så det skulle skiftes i tide og utide - Hvordan skulle det være pga mig? Og at de skifter bremseslanger bagpå, og mekanikeren overser en fuldstændig misfarvet bremseskive synsmanden og værkføreren kan se igennem de små huller i en stålfælg - det er på ingen måde i orden... Det var en dejlig bil, ingen tvivl om det - der var bare for mange værkstedsbesøg, og ALT for mange dårlige oplevelser med værkstederne :(
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#54
Fenix
Redaktør
08-11-2014 13:13

Rapporter til Admin
#51 Nu havde du også en ældre Passat 3B Variant, ikke? De er notorisk berygtede for mange fejl på især undervognen, hvorimod deres motorer og gearkasser er yderst stabile. Selv 1,8T benzinmotoren er ganske fornuftig at køre med i de gamle vogne. Bedste motor er dog 1,9 TDI-PD'eren. Bliver den passet og forkælet med service efter intervallerne, så er der bil i MANGE år med den maskine i... Det er ikke unormalt at de ruller 500-700k km før vognen skrottes. Problematikken med kæderne på 1,2 og 1,4 TSI/TFSI motorerne er blevet blæst fuldstændig ud af proportioner af pressen. Hvis man kigger på antallet af biler der kører med netop de berørte motorer, og sammenligner med antallet af sager der har været med fejl på kæderne, så er det slet ikke så galt igen. Jeg mener de i Kontant på DR nævnte noget med, at der var ~90.000 biler med de motorer i Danmark, og der var ~7.000 som havde fået lavet kæde. Det er stadig mange biler, men det er trods alt under 10 % af de berørte modeller.
--
//Fenix -your friendly neighbourhood moderator! -FFHAU
#55
Conluxa
Junior Supporter
08-11-2014 13:40

Rapporter til Admin
#49 Det er Volkswagen Danmark, som gør det svært at være bilejer. I Tyskland meldte Volkswagen hurtigt ud til værkstederne, at kunden ikke skal betale hvis det viser sig at en motor har fået monteret en svag kæde.
--
#56
Hans
Guru
08-11-2014 17:13

Rapporter til Admin
#54 Ved det ikke, 98 stationcar... Kan du da huske det? ;) Ingen problemer med selve motor og gearkasse (og fik den endda op på 15.3 og 15.1 km frem og tilbage til Jylland ;)), men alt andet gik i stykke :( Måske... Eller også er det VW Danmarks håndtering af sagen, der er virkelig ringe... Anyway, har haft en folkevogn, og skal ikke have en igen, selvom de lave dejlige biler... #55 Ok, så er det bare den danske importør, der er nogle tåber :(
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#57
[Knixe]
Mega Nørd
13-11-2014 02:51

Rapporter til Admin
Hvis du skal have børn med, og du godt kan lide sem så drop papæsken... Skal du have Mitsubishi så undervognsbehandl den og læg godt fra til reservedele :)
--
#58
toebs
Mega Supporter
13-11-2014 10:11

Rapporter til Admin
Mht. fejl i biler, så tjek det tyske ADAC register, her føres omfattende løbende statistik med anmeldte fejl på diverse bil modeller på de tyske veje. Det giver et ret godt billede af hvilke biler der virker og hvilke der virker knap så godt: http://www.adac.de[...] Jeg har selv en mitsubishi fra 2008, det er en colt og må indrømme jeg ikke er ovenud imponeret. Altså jeg må give den, at den er drift sikker. Der har aldrig været nogle fejl på den og ved service eftersyn har der aldrig været andet end det forventede olie-filter osv. Men synes den støjer på motorvej og benzin økonomien er ikke, som jeg ville forvente af så lille en bil.
--
#59
Raz
Semi Nørd
13-11-2014 15:06

Rapporter til Admin
Vil også kigge TÜV rapporterne igennem angående de to biler: http://www.anusedcar.com[...] Det er ret underholdende som det stadig er franske og italienske biler som er decideret møgspande og har aller flest fejl i samtlige år.
--

Opret svar til indlægget: Ny bil: Suzuki Vs. Mitsubishi?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning