Jeg ved ikke om kilometerstand nulstilles ved motorskift, men ellers kunne det godt se ud til at man har fået "stillet den tilbage" i forbindelse med en omregistrering (salg).
--
Det en Astra fra 94, mon ikke morteren er blevet skiftet ved 200. :)
--
Intel I7 3770K - 4.5Ghz
Sapphire Z77 Pure Platinium
Gainward GTX 770 Phatom
Samsung Evo 850 256GB SSD
den der blevet sat tilbage
til syn har det ikke ders intresse,de skal bare skrive det tal som står på tælleren
Den bliver ikke sat tilbage,fordi der kommer en anden brugt motor i
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
Der kan være to ting sket.
Motor+speedo er skiftet (sker tit) eller den er skruet tilbage.
Ikke at det har for meget at sige i sådan en gammel æske som den, men det kan vidne
om at motoren ikke er glad for tæsk. (kan, ikke gør, stor forskel)
Jeg ville dog ikke have det store problem ved at forhandle prisen lidt ned på den netop pga. det.
Der er ikke meget at hente men måske et par tusind.
--
Jutus fortis tenax est - Klistermærker er ikke casemod
Efter en meget lille stikprøve, er min vurdering at du ikke kan stole på tallene.
Min egen bil har f.eks. kørt 0 km. på de 2 år imellem 1. og 2. syn.
--
Bazinga!
Problemer med en Admin/Moderator? Spørgsmål vedr. en tråd/et indlæg? - Send en mail til undertegnede.
FFHAU!
Hvis tallene ser mistænkelige ud, så hold dig væk.
Lad også være med at hoppe på den med motorskift, for der er ingen undskyldning for at skrue tælleren tilbage på en bil.
Hverken ved motorskift eller udskiftning af instrumenter.
Dette fuskeri ses dog mest på nyere leising biler som køre langt på kort tid og derefter sælges videre til private.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
Spørg ejeren hvad årsagen er.
--
Min gammel ALFA 156 ts fra 98 har kørt 380.000 men motoren i den har kørt 180.000 der er ikke pillet ved tælleren.
Gammel bil ? ja men alle service er holdt på den,og det der skulle laves på den,er blevet lavet.
--
Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
2x4GB Samsung 1333MHZ@2133MHZ 1.4v
AMD HD 7970 bios mod 1200/1650
#7
ævl. ofte skifter man speedometer sammen med motoren hvis der har været noget (kan være kølerskader, ikke overholdt service eller mange andre ting) fordi AWS kan sidde i speedo (startspærren) nogle gør det også for at afspejle motorens reelle km. tal.
Det KAN også være for at skrue tallene tilbage, men det er bare ikke altid tilfældet. Man er nød til at snakke med sælger og inspicere bilen. (tjek for mayo, kig efter lækager, frisk olie, mislyde osv.)
Det handler om at man kan bruge det som forhandlingsargument når man skal nå til enighed med sælger omkring prisen.
ofte kan det være en kæmpe fordel for dig som køber.
--
Jutus fortis tenax est - Klistermærker er ikke casemod
#4 Ikke nødvendigvis ALTID blevet skruet tilbage.. men muligheden er der..
Der kan også være blevet skiftet instrumentbræt..
--
- Dont hate the player, hate the game!
"Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."
Tror hellere ikke der kan stoles på tallene. For sjovt nok er min egen bil registeret til følgende ved de sidste 4 syn:
70.000
104.000
132.000
148.000
Nu kan jeg ikke stå indenfor de tre første, men jeg ved at bilen tilfældigvis havde kørt 148.432 km. da den var til syn sidst. Tallene ser derfor ikke ud til at passe på min bil. Finder det også meget mistænksomt, at bilen tilfældigvis skulle have ramt præcis disse tal ved hvert eneste syn.
Jeg tror derfor ikke du kan regne med de tal som står derinde.
Som min kammerat ville sige: "Sker det 2 gange er det et tilfælde. 3 gang er det et mønster".
--
12.
Øh? Din bil havde gået 148.000 til sidste syn, og den blev oplyst til 148.000.. Det kan jeg godt se er noget svindel, der ikke passer...
Til trådstarter:
Nu ved jeg ikke hvordan en gammel astra fra 94 oplyser km, men ældre ford fra de årgange har ikke mulighed for at vise mere end 99.999 km, så synsmanden kan jo have taget fejl og skrevet forkert. Alternativt kan den have fået skiftet speedo. Ser ingen grund til at svindle km på en bil der hverken dengang eller nu er mere værd en kasse turbo, uden pant.
--
Not working is defined as your PC being reduced to a slab of molten metal and plastic. If thats not the case, be more specific!
#12 det er estimat tal de skriver ind, dvs. ikke ned til pr. enkelte km, men bare så tæt på som muligt. 432 fra er intet at tænke over. Gik den fra 120.000 til 50.000 så er det noget helt andet.
--
Jutus fortis tenax est - Klistermærker er ikke casemod
#10
Nej det er ikke noget ævl. Km tallet i instrumentbordet skal da følge bilen og ikke en enkelt sliddel som motoren er. Nej hvis man skifter motor, så vedlægger man papirer på den nye motor.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#15 ja i en perfekt verden gør man, men sidder AWS i speedo så skal du skifet det med over ellers kan bilen ikke starte. Det samme hvis det er til en anden motor (f.eks. fra 1,6 -> 2,0) kan det være en nødvendighed. Optimalt skruer man speedo derhen til hvor resten af bilen er, men det kan man bare ikke altid. Og skifter man hjemme, så er der aldrig papirer med. (ja, jeg arbejder med biler)
--
Jutus fortis tenax est - Klistermærker er ikke casemod
Altså det er jo ren gætværk, og vel sådan lige fuldstændig ligegyldig...det er en gammel Astra, som hvis den kører godt er der ikke noget problem.
Det kan jo være så simpelt som at speedometeret er skiftet, og så gider man ikke betale for at få stillet tæller til det "orginale". Eller hvad der nu kan blive oplyst ved salg.
Og det er nok alligevel 1 blandt mange mange mange biler hvor der er lidt mystik om km-tal.
Hold hellere øje med stelnr og om skidtet kører godt.
--
It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck