Kontrollér om stikket er korrekt sat i. Og kontrollér en gang mere for at være sikker.
Du siger at skærmen er helt sort, men med billede? Hvordan kan du se om der er billede hvis skærmen er helt sort? Mener du at den er meget mørk eller hvorledes?
Prøv at tilslutte ekstern skærm. Så kan du i det mindste se om det er selve kortet der er røget sig en tur eller om det blot er skærmen.
Derudover så se de første par links i en simpel søgning:
http://www.laptoprepair101.com[...]
http://www.laptoprepair101.com[...]
--
#1 jeg kan ved hjælp af en lommelygte lyse på skærmen og se at der er et billede, jeg HAR prøvet at tilslutte ekstra skærm blot for at være sikker (hvilket virker) det er som sagt bare lyset i skærmen der "mangler" Jeg kan sågar se en indikator som viser lysstyrken, skærmen er bare mørk, med med billed i farver og det hele :/
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
Inverteren til backlight er stået af
--
#3 i begge mine skærme? kunne det måske være et problem med bundkortet i stedet for?
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
Se de links jeg postede i #1 - de beskriver hvad du kan gøre for at fejlsøge.
Det lyder som det #3 siger men du kan næsten aldrig være 100% sikker. Virker den med ekstern skærm og med svagt/meget mørk skærm er det som oftest inverteren der er røget sig en tur.
At den så muligvis er røget i begge dine skærme kunne tude på at der er noget galt så inverteren futter af. F.eks. en spændingsregulator der ikke virker efter hensigten.
--
har du checket stik fra skærm til bundkort om den sidder godt fast i bundkort.
--
Ellers er det en backlight fuse på dit motherboard som er gået :)
--
Har du brugt det samme kabel på begge skærme?
Hvis ja så prøv det kabel fra skærm nr 2.
Jeg har nogle gange været ude for at det var kablet, hvis det ikke er det så er det inverteren eller backlight fuse på dit board der er gået.
--
mange tak for alle forslagene, jeg vil lige prøve at sikre at stikket sidder ordenligt i bundkortet, i øvrigt har jeg kun det ene skærm kabel som sad i bærbaren, så jeg kan ikke rigtig teste med andre :/
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
jeg har nu prøvet at tjekke skærmstikket både ved bundkortet samt på skærmen, stadig ingen held. er der nogen som ved om det kan repareres? og i så fald hvor?
(det er vel et nyt bundkort som man er ude i?)
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
Når man ser på ebay så står der man skal være obs. omkring panel valg til den laptop da der er flere til den model.
Er du 100% på det er rigtig panel til den?
Du kan prøve at søge panel og info omkring den på ebay.
--
Mr. WoLF
System under profil
#11 det er købt som en der passer til min model (T540p) samt W540 som burde passe da det er samme chassis osv, det er vist også en original del fra Lenovo
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
#12 En backlight fuse kan godt fixes, men det kommer an på hvor meget forstand du har på det, kan du benytte et multimeter? Og har du noget imod at pillet bundkortet ud af computeren?
--
#13 jeg har lidt forstand på det, dog er det rigtig besværligt at tage bundkortet ud af bærbaren da der sidder et magnesium "rollcage" rundt om det :O
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
--
Sidst redigeret 02-11-2016 06:21
Du har ikke taget batteriet af bærbaren da du skiftede displayet? Hvis ikke er det backlight fuse der formentlig er problemet. Men det kræver lidt arbejde som #13 skriver
--
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
#15 #16 mange tak for hjælpen! Jeg vil lige prøve mig frem inden at jeg sender den til reparation, og så vil jeg vende tilbage ;)
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
#17 Forresten, er du sikker på der ikke er garanti tilbage?
--
#18 jeg tror faktisk at der er garanti til d. 13.03.2017 hvordan skal jeg så gøre, skal man bare kontakte lenovo eller kan man overhovedet lave en RMA på nogen måde?
--
i7 4790K @ 4.4gHz, 980Ti, 16GB HyperX DDR3 mm. ;)
--
Sidst redigeret 02-11-2016 19:13
#19, Jep, kontakt Lenovo. Du kan tjekke din garanti via serienummeret som står i bunden. Hvis det er on-site garanti, så kommer de enten ud til dig og skifter bundkortet, eller sender reservedelene, så man selv kan skifte dem. I dit tilfælde vil de komme ud og skifte bundkortet.
--