Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Dead Pixels?

Af Ny på siden Mopreme | 25-11-2012 21:12 | 2150 visninger | 35 svar, hop til seneste
Hej alle derude, sidder med en Asus bærbar og ved ikke rigtig hvad der sker for skærmen her for tiden.. Tror det kaldes Dead Pixels men har ikke selv helt styr på det, så håber at få lidt hjælp til det her: Hvad kaldes dette 'problem', er det skærmen der skal udskiftes og dækker garantien for det? Her er nogle billeder jeg har taget for at illustrere det: http://i46.tinypic.com[...] http://i50.tinypic.com[...] Som sagt, håber jeg nogen kan hjælpe :) Tak på forhånd.
--
#1
Kenned-1988
Giga Supporter
25-11-2012 21:15

Rapporter til Admin
Har den fået stød på skærmen?? Er det der altid?
--
#2
Mopreme
Ny på siden
25-11-2012 21:16

Rapporter til Admin
#1 Det er der 24/7, aner dog ikke om den har fået stød :S
--
#3
ClausBH
Semibruger
25-11-2012 21:17

Rapporter til Admin
Du har vel lagt noget tungt oven på den det ser sådan ud
--
#4
SShadowS
Guru
25-11-2012 21:27

Rapporter til Admin
Ligner nogen der har løftet den i skærmen.
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram 2xGainward460GTX GS SLI|BenQ XL2410T&M2700HD OCZ Vertex2&3 120GB|CorsairGT 120GB 2xSamsung830 128GB|4x1TB&4x2TB
#5
Mopreme
Ny på siden
25-11-2012 22:07

Rapporter til Admin
Ja, det ser ikke så godt ud... Når jeg i morgen ringer Asus op, hvad skal jeg så sige når jeg spørger efter en reparation? :)
--
#6
alexprip
Monsterbruger
25-11-2012 22:13

Rapporter til Admin
Medmindre at den ny så, er der ikke så meget at gøre. Det var der jo ikke fra starten af og ergo så man det have været en udefrakommende faktor der har forårsaget skaden hvilket garantien ikke dækker.
--
Prip...
#7
ToFFo
Guru
25-11-2012 22:17

Rapporter til Admin
Her er lige præcis hvad der vil ske. Når du ringer til ASUS, siger de du skal udfylde en blanket på deres RMA side. Ellers opretter de RMA for dig. Når det er gjort, går der nogle timer, så får du en fragtlabel til UPS. Du skal så kontakte UPS for at få afhentet din bærbar. Så fragter UPS den ind til ASUS teknikerne. Når ASUS teknikerne har set på din computer får du en ny mail. I denne mail er der et reparationstilbud på et par tusind kroner. Siger du ja tak til tilbuddet, udskifter de din skærm, når du har betalt reparationstilbuddet. Siger du nej tak til tilbuddet, kan du få din bærbar tilbage, men du får en regning på fragt og håndteringsgebyr. Omkring 500kr tror jeg. Jamen! Hvorfor skal jeg betale?! :( Fordi din skærm er fysisk skadet. Den gør ikke sådan der af sig selv. Jeg gætter på den har lidt overlast ved tryk eller har fået meget fugt. Men du kan selvfølgelig altid tage chancen. Bare sure penge at skulle af med. Og det er næsten helt sikkert du får en regning.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
Hvad er model nummeret på bærbaren?
--
#9
kvist1992
Nørd Aspirant
25-11-2012 22:24

Rapporter til Admin
Jeg kan så afsløre at den skade der, NEMT kan være opstået af sig selv. Jeg havde selv en ASUS U31SD hvor skærmen fuckede helt op 2 gange. ASUS har generelt knas med deres skærme. Send du bare skærmen trygt afsted, de skal nok lave den :)
--
Sony VAIO, Sony DSLR, Sony NEX HD CAM, Sony PS3, Sony Bravia. Sony for life.
#10
ToFFo
Guru
25-11-2012 22:29

Rapporter til Admin
#9 - ASUS har generelt knas med deres skærme? Taler du af erfaring? Eller har du bare været uheldig med den ene bærbar du har haft problemer med? ASUS har ikke generelt knas med deres skærme. Ikke mere end andre producenter. Jeg arbejder med med ASUS maskiner som tekniker hver eneste dag. Beser vel godt 50 om ugen. Det er ikke deres skærme der fejler. Det er deres K55VM bærbar. Den er simpelthen horribel :P Jeg ville nok sende billederne til ASUS pr. mail, sammen med modelnavn og/eller serienummer på bærbaren. Så kan de måske bekræfte eller afkræfte, om de mener det er fysisk skade. Så slipper du for at sende den ind, hvis de alligevel bare siger det er din egen skyld.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#11
Mopreme
Ny på siden
25-11-2012 22:30

Rapporter til Admin
Det er en asus zenbook ux31e... Jamen jeg ringer jo til Asus som spørger efter fejlen.. Ud fra fejlen giver de et nr. som jeg skal bruge når jeg udfylder RMA online.. Men spørgsmålet er jo hvordan jeg skal forklare problemet så de ikke skriver til mig senere og siger at der var en misforståelse...?
--
#12
ToFFo
Guru
25-11-2012 22:32

Rapporter til Admin
Du behøver sådan set ikke et nummer når du udfylder online. Men kan godt se det er en fordel, hvis du får et sagsnummer hos ASUS i telefonen. Så kan de måske læse noget intern info som de noterer mens du snakker med dem. Jeg synes du skal sende dem en mail med billederne, og høre hvad de siger. Det kan jo være at det er noget de har set før, ved samme modeller, eller lignende modeller. Hvis det er et kendt problem, skal de nok tage den ind. Min erfaring med ASUS er at de har rigtig god service og deres RMA fungerer fantastisk.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#13
Mopreme
Ny på siden
25-11-2012 22:37

Rapporter til Admin
Ok. Går efter at snakke med dem over telefon. Til den til finder vi nok ud af om det bliver nødvendig at sende billeder eller ej. Men som du selv siger, hvis det er et kendt problem er det en fordel for mig :)
--
#14
Mopreme
Ny på siden
25-11-2012 23:33

Rapporter til Admin
Oh no! Har lige taget et ekstra kig på skærmen... Det ser ud til at de sorte streger/prikker er der selvom bærbaren er slukket helt. Tror det er hele skærm der skal udskiftes. Vil gerne takke alle der skrevet i tråden, virkelig taknemmelig for hjælpen. Nu må jeg se om jeg snart skal bestille en ny skærm hjem til den :(
--
#15
Mopreme
Bruger Aspirant
26-11-2012 18:46

Rapporter til Admin
Fik en mail fra Asus efter at have godkendt sagen hvor de bl.a. siger: At et produkt sendes til et ASUS servicecenter i garantiperioden betyder ikke, at produktet automatisk vil blive repareret gratis. Når en ASUS servicecenter modtager produktet forbeholder de sig ret til at undersøge og vurdere, om produktet er inden for garanti. Jeg tændte godt nok bærbaren i dag et øjeblik, og mærkeligt nok var alle de sorte streger og prikker formindsket med omkring 60%! Var rimelig overrrasket men samtidig forvirret da jeg bare havde bærbaren i tasken.. Skal jeg vente eller få UPS til at afhente hurtigst mulig? :)
--
#16
Komani
Bruger
26-11-2012 20:25

Rapporter til Admin
Har selv god erfaring med Asus, har haft med deres rep. service at gøre 4-5 gange i alt. Aldrig betalt en krone. Men ud fra billederne ser det ud til at det er fysisk skade som andre påstår herinde. Det kan gå begge vegne, så det helt op til dig ;) Men jo, besynderligt at det blev formindsket i løbet af en dag... Kan måske være noget blæk eller lignende indvendig som skal renses?
--
#17
Mopreme
Bruger Aspirant
26-11-2012 22:08

Rapporter til Admin
#16 Det er virkelig utroligt hvor "renere" skærmen er blevet over natten. Nogen herinde det ved noget om det med blæk på indersiden af skærmen? Regner med at aftale en tid med UPS i morgen for at få den afhentet, men frygter sgu at komme ud i noget hvor jeg ender med at smide 500 kr ud af vinduet som ToFFo siger
--
#18
Reitzel
Ultrabruger
27-11-2012 10:49

Rapporter til Admin
a
--
Fritids nørd
#19
Reitzel
Ultrabruger
27-11-2012 10:52

Rapporter til Admin
ups.... forkert tråd :)
--
Fritids nørd
#20
ToFFo
Guru
27-11-2012 11:41

Rapporter til Admin
#17 - Det er jo en vurdering du må tage. Hvis du elsker din bærbar højt nok, er den vel en ny skærm værd. Men hvis den er ved at være gammel, så er de 500kr vel bare ærgerlige penge. Det er klart. Evt kan du tage det som en forsikringssag, hvis ikke ASUS dækker.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#21
Mopreme
Bruger Aspirant
03-12-2012 10:57

Rapporter til Admin
Skyd mig! De vil have 4000 for at reperare, 1000 for at sende den tilbage som den var da jeg sendte, og 650 for at skrotte den. Som sagt, skyd mig!
--
#22
JohnnyQ
Gæst
03-12-2012 11:04

Rapporter til Admin
Du skulle jo bare have sendt den til mig! Så ville ikke have taget en eneste krone for at "skrotte" den! Forøvrigt, hvilke specs har den? Kan jo evt være du kan finde en som gerne vil betale det for den, selvom skærmen er i stykker, kan den jo stadig bruges som stationær. :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Mopreme
Bruger Aspirant
03-12-2012 11:15

Rapporter til Admin
Kan bare huske den har i5 hehe :P
--
#24
Mopreme
Bruger Aspirant
03-12-2012 21:34

Rapporter til Admin
Status på RMA: Completed. Håber sgu de glemmer alt om pengene haha.
--
#25
Mopreme
Bruger Aspirant
06-12-2012 16:30

Rapporter til Admin
HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP! Har lige fået den tilbage, de vil have 1000 inden 14 dage. Problemet er nu bare at de har f***ed skærmen helt op!!! Se hvordan det ser ud nu: http://i47.tinypic.com[...] Kan ikke engang bruge den længere!!!! Hvad gør jeg?? Har haft ringet ind til dem og de siger der intet de kan gøre!! Skal jeg betale 1000 for at have ødelagt det HELT? Kunne jo sagtens bruge bærbaren før!!! HJÆLP!!!
--
#26
Slettetbruger5612
Guru
06-12-2012 16:49

Rapporter til Admin
www.forbrug.dk[...] Ring til Forbrugerhotlinen på 70 13 13 30. Du kan få vejledning om dine rettigheder som forbruger i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Hotlinen er åben mandag-fredag 9-12. Ring til dem, men personligt tror jeg ikke på der er meget at gøre.
--
#27
Slettetbruger5612
Guru
06-12-2012 16:53

Rapporter til Admin
Evt. prøv at kontakte ham her http://www.hardwareonline.dk[...] og hør hvad fejlen var på hans skærm siden de skiftede den.
--
#28
Mopreme
Bruger Aspirant
06-12-2012 16:58

Rapporter til Admin
#26 Okay, vil gøre det i morgen. #27 Har skrevet i tråden. Skrev til Asus og har lige fået denne email tilbage: The panel was cracked when we received it and you denied the cost estimate. You can compare the damage to a car wind shield. If you don´t repair it off course it will be worse. Er helt oppe og køre, går fra at være tilfreds med at det sorte på skærmen formindskes af sig selv gennem tiden til en bærbar der overhovedet ikke kan bruges længere pga. lorte firmaet!
--
#29
ToFFo
Guru
07-12-2012 09:20

Rapporter til Admin
Se indlæg #7. Din skærm var sandsynligvis flækket i forvejen, under rammen.. Når den flækker er det ligesom et stenslag. Det kan udvide sig og sprede sig. Det kan være sket under transport. Det kan også være sket, når ASUS teknikeren åbner låget på bærbaren. Så lægger det pres på panelet som får det til at flække endnu mere. 1000kr er fandme billigt. Det burde du være glad for. De Zenbook skærme er afsindigt dyre både at købe og skifte. Så du har fået et godt tilbud. Der er ikke meget du kan gøre desværre. Shit happens.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#30
Klatretoesen
Elitebruger
07-12-2012 09:33

Rapporter til Admin
29# Han skal betale 1000 for at få den sendt tilbage - 4.000 for en ny skærm.. I og med den er sendt tilbage nu hænger han vel på de 1.000 kr. Surt!
--
#31
Mopreme
Bruger Aspirant
17-12-2012 17:50

Rapporter til Admin
Ja, surt indeed. Har vel ikke andet at tage mig til end at få det skiftet ud selv.. Har skrevet med datamarked.dk som sælger skærme og de spørger efter et panel nummer så jeg kan bestille den præcise skærm model.. Men er i vanskeligheder til at finde panel nummberet frem.. Nogen der kan vejlede eller evt. linke til en video der viser hvordan det kan lade sig gøre? :) Tak.
--
#32
ToFFo
Guru
17-12-2012 18:11

Rapporter til Admin
#29 - Det virker absurd, da det ikke er normalt for sådan en sag. Han burde slippe med omkring 500-700kr. Fragt+arbejde+fragt - 250kr+250kr+250kr. Noget i den retning. #31 - Du kan kontakte asus og oplyse serienummeret på maskinen. Så kan de se alle informationer om den, og så kan du få de tal du mangler.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#33
Mopreme
Bruger Aspirant
17-12-2012 18:50

Rapporter til Admin
#32 Ville være en stor hjælp. Forsøger imorgen, håber godt nok de er mere hjælpsomme end tidligere.
--
#34
ToFFo
Guru
18-12-2012 11:15

Rapporter til Admin
#33 - Det kan jeg ikke love. De er virkelig idioter ligesom i alle producenters callcenters. Er der noget galt med dit produkt? Send det til din forhandler. De kan jo aldrig hjælpe med noget som helst :P
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#35
Mopreme
Bruger Aspirant
18-12-2012 12:14

Rapporter til Admin
#34 det er jo uden for garanti. Har allerede betalt 1000 for at få det bærbaren VÆRRE :P
--

Opret svar til indlægget: Dead Pixels?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning