Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Asus skærme skræk historie! Komplett.dk tager ikke...

Af Ny på siden Mickkermand | 08-09-2017 19:43 | 2598 visninger | 36 svar, hop til seneste
Hej alle sammen, dette er en lang dog vigtig historie så tag jer tid :-) Jeg har i længere tid kigget efter ny computerskærm, og jeg fik også købt en Asus Rog Swift PG278QR. Lige hurtig vil jeg nævne, det er simpelthen den bedste computerskærm jeg nogensinde har haft og det grunder nok også i jeg sidder på en fuld HD 60hz skærm de sidste 8 år. Men efter lidt over en månedes tid kom der en enkelt død pixel (Som udviklet sig til flere i det her forløb, så endte med 4-5 stykker til slut) Som mange af disse TN paneler udvikler, så jeg tager selvfølgelig kontakt til komplett.dk hvor jeg har købt skærmen i troen om at den skal bare erstattes fordi jeg mener produktet er defekt! Det viser sig så, komplett.dk kører ikke efter den Danske købelov men tværtimod går efter reglerne fra producenten, hertil Asus om hvor mange døde/stuck pixels den skal have før den var defekt! Heldigvis tilbyder Asus sin ZDB garanti, som betyder hvis et problem som dette hænder inden for 12 måneder, så erstatter de det. Så det tager jeg selvfølgelig i brug, da komplett.dk ikke yder reklamationsret på mit produkt!? Så jeg vælger at få min skærm byttet af Asus, som jeg selv have taget kontakt til. For at gøre en lang historie lidt kortere, jeg blev bedt om at pakke min skærm sammen og så ville en ombytning forgå når UPS kommer med min erstatnings skærm fra Asus. Da den nye skærm ankommer, tjekker jeg skærmen før jeg skriver under fordi det jeg blevet bedt om af Asus og det ser fint ud. Men da jeg kommer ind mangler jeg både strømkablet, DVI kablet, brochure osv. og skærmen var til og med ikke pakket forsvarligt ind i det beskyttende plastik der nu er udover en ny skærm. Alt dette opdaget jeg ikke, fordi jeg havde kigget fra den modsatte side af kassen, så der har jeg delvist et ansvar. Men at der ingen kabler var med er jo ikke i orden uanset! Jeg finder også ud af, at denne skærm jeg lige har modtaget fra Asus er en brugt repareret Skærm! Husk på den skærm jeg lige havde sendt afsted kun lige var lidt over en enkelt måned gammel. Så jeg kontakter selvfølgelig Asus og for deres (Undskyld sproget) Elendige lorte support i røret, som intet gøre ved det udover at sende mig videre til Asus afdelingschef i Danmark igennem mail, hvor jeg så skriver til ham og forklarer min situation. For at gøre dette kort også, skrev han kort beskrevet at en ombytning er en ombytning og kablerne kunne jeg tilkøbe i deres online butik på Asus.dk. Og igen undskyld sproget! Men hvad fanden bilder han sig egentlig ind? Er det sådan her Asus behandler sine kunder, for det jo tyveri!? Burde vi som forbrugere finde os i dette? Svaret er NEJ! Det skal vi dælme ikke! Så jeg får kontaktet komplett.dk forklare min situation, og den supporter jeg har i røret snakket med en chef og komplett indviger i at returnerer min penge. Så her var lige en skræk historie omkring Asus og deres kundepleje, komplett.dk og deres måde ikke at overholde købeloven på! Det skal dog lige indskydes jeg vidste godt at der var bøvl med TN paneler og at det var en 50/50% chance for at modtage et godt panel og at Asus havde lidt en gebrokken kunde support (Se deres trustpilot) Men man tænker jo altid, dette sker ikke for mig men for naboen. Så her sidder jeg igen, og vil smadder gerne have en ny computerskærm! Fordi at gå fra den Asus Rog swift ned til en fuld HD 27 tommer 60hz igen er jo ligesom at gå fra en Ferrari til en gammel Honda. Men den er jo gal med alle producenters top of the notch gamer skræme, døde pixels, stuck pixels, black light bleed altså you name it. Og man kan jo ikke føle sig sikker som forbruger, når formidlere af produktet hertil komplett.dk ikke tager noget som helst ansvar og man egentlig står tilbage med et defekt produkt, eller bare en skærm samt kasse som i mit tilfælde :-) Så burde jeg vente til teknologien har udviklet sig yderligere? Burde jeg købe en brugt skærm med et godt panel? Og betyder et godt panel er døde/stuck pixels ikke udviklet efter exeampelvis 2 - 3 år? Har i oplevet noget ligenede? Eller har de fleste af jer modtaget gode paneler? Og vigtigst af alt, burde vi finde os i det her? Jeg kunne godt have beholdt den brugte repareret skærm. Men jeg betalte jo for en ny?
--
#1
Ikke_morten
Ultrabruger
08-09-2017 19:53

Rapporter til Admin
Jeg fik også byttet min PG278QR, dog på grund af tordenfluer. Hvordan kan du se skærmen er brugt? Min ombytningsskærm kom også i en "åbnet" kasse uden kabler, osv. Om den er brugt eller ej, ved jeg godt nok ikke. Generelt synes jeg deres RMA var lidt "tung" at danse med, mange forskellige led man skulle igennem for at få byttet den. Bliver dog lidt "skræmt" af at høre det med dine pixelsfejl, da jeg ikke er super imponeret af asus kvaliteten. Jeg er dog stadig tilfreds med skærmen. :)
--
I7 7700k|Gainward GTX 1080|ASUS 27" PG278QR|
--
Sidst redigeret 08-09-2017 19:54
#2
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 20:01

Rapporter til Admin
Det stod på kassen, at den var repareret så kom bare til konklusion at den var brugt :-) Det fik jeg også bekræftet i dag af komplett.dk selv jeg skulle høre helt præcist hvordan deres regler inde for dette var. Og der sagde deres kundesupport at i 99.9% tilfælde er skærmen man får ved ombytning en brugt skærm Asus har haft modtaget og så repareret ;-) Og ja, deres RMA var tunge at danse med! De var godt nok ikke meget forstående samtidig med de ikke forstod særligt meget for at sige det lige ud :-) Og kan jeg godt forstå, har aldrig oplevet noget ligende! Men det var da godt at høre du fik en positiv afslutning, tror også jeg kunne have beholdt skærmen jeg fik tilsendt (Da komplett godt ville sende kabler afsted til mig) Men det blev for meget en princip sag da jeg nu stod med det her brugt repareret produkt når jeg lige havde betalt for at splinter nyt :-)
--
#3
Ikke_morten
Ultrabruger
08-09-2017 20:08

Rapporter til Admin
Okay tak for info :) Så er jeg nok i samme situation som dig. Den info fik jeg så ikke. Der var absolut hellere ingen hjælp fra det sted jeg købte den. Ja, jeg stod med en værdiløs skærm (4 todenfluer på få uger havde valgt at dø i skærmen) og til en pris på knap 5000kr. er det på ingen måde noget jeg vil acceptere. Men ja, historien fik heldigvis en gode ende for mig :)
--
I7 7700k|Gainward GTX 1080|ASUS 27" PG278QR|
#4
Sven Bent
Giga Supporter
08-09-2017 20:09

Rapporter til Admin
Kan du forklare hvad du mener de ikke overholder i dansk koebelov?
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#5
NitroBlast
Guru
08-09-2017 20:12

Rapporter til Admin
#0 Det er meget normalt, at man kun ombytter den defekte del af et produkt, når man kører RMA med en producent. Derfor skulle du have beholdt kabler og andet tilbehør fra den oprindelige skærm, og kun returneret selve skærmen - dette skal man dog lige vide først.. At du modtager en brugt skærm er sådan set også meget normalt, for du får ombyttet til et tilsvarende produkt, og da din skærm var brugt kan du ikke forvente nyt. Umiddelbart synes jeg, at Komplett fremstår som den største skurk, da de tørrer den RMA-sag, som de har pligt til at håndtere, af på kunden, som så skal bøvle med producenten. Ved ikke om købeloven nævner noget om pixelfejl, men hvis skærmen sælges med en "nul pixelfejl garanti", så har Komplett også pligt til at tage en RMA-sag pga. pixelfejl.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#6
Ikke_morten
Ultrabruger
08-09-2017 20:14

Rapporter til Admin
#5 Har asus en "nul pixelfejls" garanti? Er det ikke først når antallet kommer op på 3 ?
--
I7 7700k|Gainward GTX 1080|ASUS 27" PG278QR|
#7
Phatape
Semibruger
08-09-2017 20:20

Rapporter til Admin
"At du modtager en brugt skærm er sådan set også meget normalt, for du får ombyttet til et tilsvarende produkt, og da din skærm var brugt kan du ikke forvente nyt." Hvis man lægger 5000kr for et produkt som indenfor en måned har døde pixels, så må man forvente en ny skærm. Du kan sgu ikke tilbyde kunder en gammel brugt skærm fordi der er fejl på deres produkt. Det lyder simpelthen for langt ude eller er det bare mig ?
--
i7 5820k, Asus x99, 16gb ddr4, GTX970 Asus strix, 256gb Samsung evo 850 ssd, 1tb WD
#8
NitroBlast
Guru
08-09-2017 20:21

Rapporter til Admin
#6 Aner det ikke, men det udledte jeg af #0: Heldigvis tilbyder Asus sin ZDB garanti, som betyder hvis et problem som dette hænder inden for 12 måneder, så erstatter de det. ASUS Dansmark er vist i det hele taget ret skod til kundeservice: https://dk.trustpilot.com[...] (Kan se OP allerede har postet sin sag på TP ;) #8 Hvis du køber en bil til 200k, så har du heller ikke krav på en ny, fordi der er en ridse i forruden.
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 08-09-2017 20:25
#9
M.Mikkel
Super Nørd
08-09-2017 20:21

Rapporter til Admin
Der er ingen dansk købelov om pixell fejl det er helt op til dem der har lavet skærmen. Kan ikke se Komplet har fejlet
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air.
#10
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 20:33

Rapporter til Admin
Sven Bent med det mener jeg at komplett.dk havde pligt til at tage den ind på reklamationsretten som er en del af købeloven fordi mit produktet var defekt. Dette nægtet de, og de fik mig som kunde til at kører en RMA imod Asus selv :-) Guru, fik fortalt jeg skulle pakke skærmen ned som jeg fik den, så ingen specifikke krav eller noget lign. såsom at kabler skulle undlades :-) Og ja mit produkt var brugt i 1 måned + 1 - 2 uger top. Men reklamationsretten er jo sådan hvis en ombytning fortages skal det være med et nyt produkt? :-) Jeg ved jo ikke hvor gammel den skærm jeg fik tilsendt er, eller hvordan den er blevet behandlet osv. Men hvis de havde taget MIN skærm ind og repareret fra komplett.dk så havde der intet problem været ;-) Og nej der står ikke i købeloven om pixelfejl. Men produktet lider da stadigvæk af den defekt, og da skærmen stort set lige at købt hører den under den 2 årige reklamationsret? :-) Som er beskrevet oven over at produktet byttes til et NYT (Ikke brugt repareret), produktet repareres, afslag i købet, eller annullere købet?
--
#11
Sunbao
Ultra Supporter
08-09-2017 20:41

Rapporter til Admin
Lad os lige adskille pærer og bananer, du har et kunde forhold til komplett.dk som man i øvrigt skal holde sig fra da de som du har opdaget ikke længere er et firma med dansk cvr nummer og som følger danske spilleregler. Ja man burde faktisk alle steder advare mod at handle hos dem. Asus yder dig en service som ikke er på reklmationsretten men på garantien en garanti som de helt selv diktere. Så du fik god service fra asus som de altid yder og blev bollet i røven af komplett. Ønsker du at bruge din reklamationsret sker det igennem komplett
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-09-2017 20:43
#12
NitroBlast
Guru
08-09-2017 20:43

Rapporter til Admin
#10 Du kan kun forvente at få byttet til nyt, hvis RMA går gennem forhandler. Producenten er ikke forpligtet til at bytte til nyt, men bare til et identisk produkt i samme stand. Hvis producenten har en tilsvarende skærm fra en tidligere reklamation stående, som er blevet repareret og godkendt, er det hurtigere for dig at få ombyttet til den reparerede skærm, end det er at vente på at din egen bliver repareret. P.S: Du havde reklameret til ASUS over en defekt skærm, og ikke defekte kabler, manual mv. Derfor er kotumen, at du kun returnerer den defekte del med mindre du specifikt bliver bedt om andet. At "skærm skal pakkes som da du modtog den" er ikke ensbetydende med at "skærm og alt tilbehør skal pakkes som da du modtog den" :)
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 08-09-2017 20:47
#13
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 20:49

Rapporter til Admin
Ja, haha. Når du stiller det op sådan sunbao så lyder det egentlig meget rigtigt :-) Men fik fortalt så sent som i dag at komplett.dk hører under Asus regler når det angår deres skærme (Generelt alle skærm producenters skærme), så må Asus da også følge Dansk købelov når de laver handler i Danmark? :-) Det nok derfor jeg mener både Asus og komplett.dk svindler, men ja måske i et lidt større perspektiv er det komplett.dk der tørre den af på Asus :-) Men så man jo aldrig nogensinde sikker når man køber ny computerskærm? Er jeg den eneste der mener at en død/stuck pixel går ind under en defekt? Fordi så kommer det vel an på hvordan det defineres? :-) Og Ikke_Morten, inde for de første 12 måneder har du en ZDB garanti fra Asus :-) Efterfølgende kommet det an på antallet af pixels :-)
--
#14
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 20:55

Rapporter til Admin
NitroBlast korrekt, men som alm. forbruger burde de da uddybe det kun skærmen som skal pakkes og sendes? Fik jo ingen uddybende information udover at skærmen skulle pakkes som jeg modtog den (Tænker de har tidligere erfaringer med folk som mig sender deres kabler med), så hvorfor ikke sige rent og kontant det KUN SKÆRMEN, intet andet :-) Kan også bare være mig der dum. Men ja, dette var nok også undgået hvis Komplett.dk ikke havde tørret den RMA af på mig :-)
--
#15
NitroBlast
Guru
08-09-2017 20:56

Rapporter til Admin
#14 Se punkt 4 her hvor det er ret tydeligt, at det er Komplett, der har ansvaret for reklamationen: https://taenk.dk[...]
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-X68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
--
Sidst redigeret 08-09-2017 20:56
#16
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 21:00

Rapporter til Admin
NitroBlast fandt jeg ud af efterfølgende :-) Men har på mail, hvor en ved navn Andreas frasiger sig alt ansvar og ingen reklamationsret vil yde på min defekte skærm. Og igen har snakket med komplett.dk så sent som i dag der siger de ikke må fortage noget med de skærme og derfor henviser til Asus regler når det angår computerskærme :-) Og så det der jeg mener Asus må da også hører ind over Dansk købelov når de laver handler i Danmark?
--
#17
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 21:16

Rapporter til Admin
Men noget jeg har undladt, som jeg godt kan se er vigtigt nu er at Komplett.dk tilbød mine penge tilbage så jeg kunne købe en ny inde hos dem. Dog havde jeg købt skærmen på tilbud, så kunne kun købe en ny hvis jeg selv lagde 600 kroner oveni fra egen lomme da de hellere ikke kunne lave samme tilbud eller udstede et gavekort eller noget lign, hvilket jeg ikke mente var rigtigt da jeg mener at min dengang daværende Asus Rog Swift hørte under reklamationsretten og derfor ikke gad indlever skærmen for at købe en identisk skærm til 600 kroner mere :-) Og så kom alt deres pjat omkring Asus ZDB garanti :-) Så kan godt se nu, at jeg er blevet skam kneppet mest af komplett, og så har Asus fået lidt af resterne. Måske lidt et eiffeltårn vi har haft kørerende her. Men derfor mener jeg nu stadigvæk ingen af dem tog hensyn til Dansk købelov omkring reklamationsretten og derved bryder loven. Og det er derfor jeg ikke tør købe en ny skærm, fordi komplett frasiger sig åbenbart alt ansvar? :-) Jeg må prøve at ringe til forbruger ombudsmanden på mandag og hører hvad de har at sige ;-) Og eventuelt give en opdatering herinde, hvis det ønskes.
--
Sidst redigeret 08-09-2017 21:20
#18
Azakiel
Skribent
08-09-2017 21:46

Rapporter til Admin
#17 Asus skal ikke tage hensyn til dansk købelov, det er ikke dem der har solgt dig et produkt så deres service kan du ikke drage ind i diskutionen. Det de har gjort er en ekstra ydelse i form af produkt garanti, og der er det dem der som udgangspunkt sætter rammerne hvad der sker. I forhold til Komplett og Pixelfejl, typisk er pixelfejl ikke reklamationsbetingede fordi at det ikke vurderes til at være en mangel, på trods af at det er en fejl. Dette er afprøvet ved flere instancer af forbrugerklagenævnet, hvor den som oftest vurderes til ikke at være betinget af reklamationsretten, og derfor har Komplett afvist dig. Jeg siger ikke at du ikke umiddelbart ville kunne vinde en sag mod komplett, men overvej om det er tiden og pengene værd at oprette en sag hos dem.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#19
Benny
Gæst
08-09-2017 21:47

Rapporter til Admin
#17 En pixelfejl er selvfølgelig en fejl, men det er ikke nødvendigvis en mangel i købelovens forstand, som giver køberen adgang til at bruge købelovens mangelbestemmelser. http://ekstrabladet.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Ikke_morten
Ultrabruger
08-09-2017 22:21

Rapporter til Admin
#19 måske ikke. Men betaler man 5000kr(eller mere) forventer man også en hvis form for kvalitet og finish på et produkt.
--
I7 7700k|Gainward GTX 1080|ASUS 27" PG278QR|
#21
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 22:27

Rapporter til Admin
Okay tak for den fine feedback begge to :-) Men stiller stadigvæk spørgsmåltegn ved købeloven omkring Asus, men det må forbruger ombudmanden på mandag banke ind i hovedet på mig :-) Har skam ikke tænkt mig at kører sag mod komplett.dk, vil bare mægtig gerne have en ny computerskærm som er fuldt ud fungerende som man burde forvente af ethvert nyt produkt. Så ville bare sikre mig, at jeg ikke ender i samme situation som sidst. Og at komplett.dk eventuelt tager mere ansvar omkring deres kunder inde for dette område, enten villigt ved alm. kundepleje eller ved tvang ved hjælp af loven som jeg så denne gang sætte mig 110% ind i så jeg ved hvad jeg kan forvente eller gøre hvis der skulle opstå fejl på en skærm jeg eventuelt køber igen :-) Fordi som Ikke_Morten skriver, jeg betaler ikke 5000+ kroner for det bedste af det bedste, for at det skal være en hovedpine for mig der fyldt med fejl :-)
--
#22
TheMoller
Supporter
08-09-2017 22:32

Rapporter til Admin
Er der en der vil forklare mig hvordan Asus kan slippe afsted med at bytte til en repareret når Apple ikke må gøre det samme med telefoner? Jeg gætter på at Asus gør det fordi der endnu ikke er nogle der har været efter dem i retten.
--
#23
Sunbao
Ultra Supporter
08-09-2017 22:45

Rapporter til Admin
#13, asus har ikke solgt dig noget, det har komplett dit mellemværende er med komplett ikke asus går du til asus så er det deres 12 måneders garanti der gælder plain simple.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#24
Sunbao
Ultra Supporter
08-09-2017 22:48

Rapporter til Admin
#22, forskellen er jo at apple gjorde det på reklmationsretten når telia what so ever sendte ind, ikke på garantien som de selv bestemmer reglerne for. Asus gør det på deres garanti, som de selv bestemmer rammerne for. Bruges reklamationsretten derimod gik den ikke at give fixet prodult.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#25
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 23:12

Rapporter til Admin
Ved godt komplett.dk er formidler af produktet og mit mellemværende er med dem, det har jeg forstået :-) Men det ændre ikke på jeg fik af vide af en komplett.dk supporter pr mail at de ikke yder reklamationsret på produktet fordi Asus ingen garanti giver på det når det kun er en enkelt pixel fejl. Og det mener jeg som sagt igen er forkert, da produktet er defekt. Og nogen skal tage ansvar inde for købeloven. Og ved godt i mit overstående tilfælde røg ind under Asus garanti. Men det handler også om hvis jeg køber en ny skærm som jeg jo gerne ville. Men vil de så bare frasige alt ret til skærmen fordi skærm producenten siger noget andet? Så har jeg som forbruger jo ingen købs garanti overhovedet? Mener bare når man handler i Danmark uanset om man er selve producenten, eller formidler. Så har man den Danske købelov at tage hensyn til. Kan sagtens være jeg tager fejl, er ikke ekspert! Men bare en alm. bruger der bare vil have det jeg betaler for :-) Men sagt igen igen, så kan forbruger ombudsmanden eventuelt banke ind i hovedet på mig her på mandag, eller give mig ret. ;-)
--
#26
Sunbao
Ultra Supporter
08-09-2017 23:18

Rapporter til Admin
#25 du kan ikke gøre andet end at sende skærm retur til du får en du er tilfreds med, pixelfejl er ikke en reklamationsag og ej heller en garantisag de er dig der er kræsen. Så enkelt er det. Du har ikke nogen sag med pixelfejl, så enkelt er det. Forstå nu at asus intet har med købeloven at gøre, da de kun sælger b2b det er din b2c forhandler der står med reklamationen ikke asus. Asus og alle andre ombytter ikke på pixelfejl i det omfang der nævnes. som #18 også fint er inde på er der kørt flere sager som alle er tabt. Så får du en skærm du ikke er glad for må du benytte dig af returretten og betale for fragten, så enkelt er det.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#27
Business
Mega Supporter
08-09-2017 23:41

Rapporter til Admin
Ja, den mølle var jeg også igennem hos EVGA. Det fjerde grafikkort de sendte mig virkede - de var også alle brugte og testede(sagde de..) :)
--
#28
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 23:48

Rapporter til Admin
Fair nok, men vil dog stadigvæk have dine påstande understøttet af forbrugerombudsmanden :-) At sige jeg er kræsen må jeg dog lige tegne en streg i sandet! Fordi jeg er overhovedet ikke kræsen, bare fordi jeg ikke vil affinde mig i at jeg har købt og betalt for en hel ny skærm fyldt med defekter. Og kan ikke sende en skærm retur hele tiden, da pixelfejl hyppigt kan fremtræde efter nogle måneder brug såvel som en uges brug. Og hvis jeg sender noget retur, inde for returretten skal jeg så sandelig hellere ikke betale fragten! ;-) Men du må også forstå, at jeg har forstået din pointe med Asus og pixelfejl. Men nu handler det ligeså meget om at hvis nogen køber en skærm hos komplett.dk i morgen, og der skulle opstå fejl 2 måneder såvel som 1 år efter. Så frasiger de sig jo bare alt ansvar her i blandt reklamationsretten. Så har man jo som kunde, slet ingen købs garanti overhovedet på produktet? Så kan man jo ikke vide sig sikker på noget tidspunkt, hvis ens produkt skulle få problemer. Og det vil jeg ikke mene de kan gøre :-) Og som sagt tonsvis af gange før nu, så må forbrugerombudsmanden banke det inde i hovedet på mig her på Mandag hvis det er så forkert :-)
--
#29
Sunbao
Ultra Supporter
08-09-2017 23:52

Rapporter til Admin
#28 du skal bestemt betale fragten så frem du sender noget retur under de 14 dages returret, der er du gået helt galt i byen. Folk bør holde sig fra komplett firmaet er ikke dansk du handler med en svensk underafdeling af et norsk firma så der kan forbrugerrådet og andet ikke gøre meget så hold jer væk fra dem. Men ja spild du da forbrugerombudmandens tid på det. Men du behøver nu ikke vente til mandag dit spørgsmål skal stilles via online formular også kan du nok vente uger eller måneder på svar. indenfor 4 uger står der. men ikke nødvendigvis at du får et svar, blot at du får respons på om de kigger på din sag eller ej.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-09-2017 23:54
#30
Mickkermand
Ny på siden
08-09-2017 23:57

Rapporter til Admin
Har aldrig betalt for fragten når jeg har udnyttet den 14, eller 45 dages returret hos komplett.dk? :-) Og har du så et alternativt firma du så vil forslå? ;-) For har handlet i 6 år hos komplett.dk og egentlig aldrig stødt ind på større problemer før nu. Eller er alternativet jo vel at købe en brugt skærm, der har et "godt" panel :-) EDIT. Mærkeligt, fik ellers af vide af folketingets forbrugeråd (Tænker jeg det hed?) At jeg bare kunne ringe derind, og ringet også derind og fik fat på receptionisten som stillet mig om til Claus Jørgensen. Men han var allerede taget hjem, eller optaget. Det kunne hun åbenbart ikke fortælle mig :-) Men det stadigvæk ingen sag, det bare spørgsmål. Men så må jeg jo hellere sende en afsted nu ;-)
--
Sidst redigeret 09-09-2017 00:01
#31
Sunbao
Ultra Supporter
09-09-2017 00:01

Rapporter til Admin
#30 nåh det er jo noget komplett har valgt at gøre som en ekstra service det er så langt fra normen, den regning hænger du på hos nærmest alle andre. komplett var også gode før i tiden, nu er de lukket helt i Dk kundeservice taler engelsk og de behandler kunderne som det passer dem.
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#32
Mickkermand
Ny på siden
09-09-2017 00:03

Rapporter til Admin
Det var derfor jeg fik fat i en svensk supporter! Hvor det måtte forgå på engelsk. Men kan forstå på det hele, at det helt slut med at handle hos komplett.dk :-)
--
#33
Sunbao
Ultra Supporter
09-09-2017 00:03

Rapporter til Admin
#30 nu er forbrugerombudsmanden og forbrugerrådet jo så ikke just det samme
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#34
Mickkermand
Ny på siden
09-09-2017 00:07

Rapporter til Admin
Nej det rigtigt. Men ombudmanden har en hot-line, ellers bliver man henvist til forbrug.dk hvor man også kan ringe ind, så mon ikke jeg skal få nogle svar på mine spørgsmål :-)
--
#35
Sunbao
Ultra Supporter
09-09-2017 00:14

Rapporter til Admin
forbrug.dk er en helt 3 ting, det er forbrugerklagenævnet
--
Do You Know The Score ? We Do http://www.FmFreaks.dk[...]
#36
Mickkermand
Bruger Aspirant
09-09-2017 00:19

Rapporter til Admin
Haha, ja det fandt jeg ud af i mellem tiden :-) Og det jo ikke lige det jeg er interesseret i. Så må jeg tage den lange løbebane hos forbrugerombudsmanden ;-)
--
Sidst redigeret 09-09-2017 00:19

Opret svar til indlægget: Asus skærme skræk historie! Komplett.dk tager ikke...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning