Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Nyheder

Flere DirectX11 Spil Ny Unreal Engine 3

Skrevet af Thomas Christensen | 06-03-2011 20:08 | 2552 visninger | 9 kommentarer, hop til seneste

DirectX11 er desværre forbeholdt ganske få titler, men dette kan ændre sig, når den mest udbredte game engine tager springet fra DirectX9/10 til DirectX11.

Ved GDC 2011 annoncerede Epic, at der kommer en DirectX11 udgave af Unreal Engine 3.0, som er at finde i spil som Gears of War 2 og 3, Unreal Tournament 3, The Ball m.fl., skriver Big Download. Supporten for DirectX11 og displacement mapping er delvist hjulpet på vej af NVIDIA, hvilket kan hæve øjenbrynene.

Epic software's Unreal Engines har de sidste to generationer siddet tungt på desktop markedet for game-engines, og opdateringen er godt nyt for kommende titler, som dermed har nemmere adgang til mere avancerede features. Eksisterende titler vil dog også have mulighed for at tilføje nye features i deres spil.

Unreal Engine 3.0 bliver oftest brugt af mindre spiludviklere, som ikke selv ønsker at bruge et kæmpe budget og ekstra tid på at tilpasse koden og værktøjerne til egne krav.

#1
krisk
Gæst
06-03-2011 20:39

Rapporter til Admin
DX11 gliver garanteret ligesom DX10/10.1. En hurtig gang fast food mad og intet andet. Ikke ligesom DX9 som har formået at holde sig mainstream igennem så mange år og stadigvæk følger med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
nikolajp
Maxi Supporter
06-03-2011 20:51

Rapporter til Admin
"Unreal Engine 3.0 bliver oftest brugt af mindre spiludviklere,." Det er jo ikke sandt. Det er lige omvendt faktisk. Unreal Engine 3.0 koster 750k$ i licens, så det er ikke lige biligt. Og med licensen kommer adgang til source koden, hvor de store spil-udviklere modificerer en del. F.eks. Mass Effect1-2 og Bioshock1-2. For kort tid siden lavede de UDK, som er en Unreal til indie-udviklere. Det er meget få indie spil man ser på UE3 - "The Ball" er et af de store. Eller bruges der Gamebryo til mellem-store udviklings-huse. Eller man laver sin egen..
--
#3
lasn
Elitebruger
06-03-2011 21:04

Rapporter til Admin
#1 Du lyder som om DX11 ikke engang er kommet endnu? haha.. :D DX10 var mest for developers, DX11 kan lave langt bedre effekter, skygger osv. når det bliver brugt ordenligt :)
--
EVGA X58 Classified | i7 980X @ 4.5 | 12GB G.Skill CL6 | 580GTX EVGA Hydro Copper 2 SLI | 2xCrucial C300 256GB Raid0 | Corsair HX1000W
#4
Sylar
Super Nørd
06-03-2011 21:06

Rapporter til Admin
#2 The Ball er et MOD.
--
www.riftgame.com[...] - Tjek det ud !
#5
gQrgh
Guru
06-03-2011 22:31

Rapporter til Admin
Unreal Enginen er efter min mening en af de absolutte fedeste og bedste.
--
Mvh. gQrgh / Mads http://geekentertainment.org[...] Citat ToFFo : I mit hoved betyder rød STOP og grøn KØR.
#6
Caucasian
Juniorbruger
07-03-2011 01:53

Rapporter til Admin
#4 The Ball er ikke et Mod. Det er et selvstændigt spil. http://www.theballthegame.com[...] http://store.steampowered.com[...]
--
"A Verbal Contract Is Not Worth The Paper It Is Written on!" - Samuel Goldwyn
#7
ThomasS
Monsterbruger
07-03-2011 02:07

Rapporter til Admin
Det burde ikke få nogen til at hæve øjenbrynene at Nvidia assisterer spiludviklerne, det har de gjort i en evighed. Unreal engine 3 får også understøttelse af Nvidias physx og 3D vision, så det er jo også i Nvidias egen interresse at hjælpe så meget de kan.
--
#8
martinbg
Maxi Nørd
07-03-2011 09:05

Rapporter til Admin
#1 Nej for 10 og 10.1 var noget de lavet for at finde ud af hvordan dx11 skulle laves, er ret sikker på det er kodet på en helt anden måde end fx 9 har også læst flere sider at spil udviklerne aldrig har ville have dx10 skulle være en så "stor" ting for alm mennesker, det var grafikkort firmaerne som blæste det op til en must have ting :)
--
Bundkort: ASrock A780G CPU: AMD Phenom II X4 3.0Ghz Grafikkort: Sapphire Radeon HD 4870 512 GDDR5 RAM: A-Data 2x2GB+2*1 800 MHz
#9
EXIA
Elitebruger
07-03-2011 13:27

Rapporter til Admin
Der har faktisk været langt flere DX 11 titler klar ved DX 11 kortenes release end ved tilsvarende DX 10. DX 11 bruges i forskellig udstrækning hos en lang række spil i dag. Det nye ved DX 11 er at den er mere game developer bevist, samt at vi har nu bedre mulighed for tessellation selv om det ikke er noget nyt i genren (vi skal blot tilbage til ATi's N-patches mv)
--
|Core i7 870 2.93GHz|Asus P7P55WS SC|8GB XMS3 1333MHz|Tt 1500w|Gainward GTX 580 3-way SLi|Kingston 64GB SSD & 640GB+750GB HD|CM690 nVidia Editon|

Opret svar til nyheden: Flere DirectX11 Spil Ny Unreal Engine 3

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning