Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hjemmebiograf \ TV / Fladskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Zepto Pantheon A42 (42") 100hz+

Af Ny på siden Kewler | 09-07-2009 19:22 | 4958 visninger | 19 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har lige købt en Zepto Pantheon A42 100hz+ fladskærm, både fordi jeg trængte til nyt istedet for mit gamle Philips (4:3) og så fordi jeg tænkte, at det kunne være en fed størrelse til PS3. Normalt spiller jeg over hdmi på min Hanns.G 28" uden problemer, alting kører rent og lækkert (dog i lidt strukket format da skærmen er 16:10) Problemet med min nye fladskærm fra Zepto er, at når jeg smider den i og kører med 1080p og alting ser skide godt ud med hdmi og hele svineriet. Så "hakker" spillet når jeg spiller. Det er ligesom om at der lige er et halvt sekunds respons tid fra min controller til min ps3. Har testet på flere opløsninger, flere spil og i flere hdmi gange, scart, komponent og det hele. Og det er ens hver gang. Spiller meget Fifa, og her kan jeg slet ikke få bolden over midten da jeg slet ikke kan smide en aflevering afsted med den rigtige fart eller før jeg bliver tacklet da mine spillere nærmest bare løber ligeud uden at få mine input. Er der nogen af Jer der har prøvet det samme eller ved hvad man kan gøre for at udbedre fejlen? Eller er det simpelthen bare ikke lavet til at man skal spille 100hz til ps3? På forhånd tak! :)
--
#1
ReneSDK
Guru
09-07-2009 20:03

Rapporter til Admin
Har du kigget i indstillingerne i TV'et om man på en eller anden måde kan indstille delay eller lignende. Muligvis kan det være på grund af at TV'et skal omforme 50Hz/60Hz til at vises på 100Hz, så der skal indstilles en eller anden form for forsinkelse eller lignende i TV'et :)
--
Zepto Znote 7000 • Core 2 Duo T6400 2.0GHz • 4GB DDR3 PC8500 RAM • 160GB HDD • GeForce 9600M GT 512MB • 1680x1050
#2
Kewler
Ny på siden
10-07-2009 09:19

Rapporter til Admin
Ahh, super! Jeg kigger lige godt efter når jeg har fri fra arbejde - og ja - jeg sidder lige og nørder på arbejdspladsen... Hmm ;)
--
#3
Kewler
Ny på siden
10-07-2009 22:04

Rapporter til Admin
ReneSDK, jeg har prøvet at tjekke op på det her nogle timer, både manual og on screen menuerne er blevet gennemgået slavisk flere gange. Jeg har forsøgt at ændre til gaming mode, film mode, med og uden støjudjævning og movie sense fra og til. Har kigget lidt på din profil og kan se du har et tilsvarende tv. Har du evt. problemer med din X-box 360?
--
#4
ReneSDK
Guru
11-07-2009 12:22

Rapporter til Admin
#3 Jeg har den tidligere Pantheon A42 som kun er 50/60Hz, så var bare et forslag det med at stille på noget forsinkelse :) Har faktisk stort set aldrig rørt menuen andet end da der skulle indstilles kanaler og jeg ville indstille lys/farver på det :) Efter det har det bare kørt som det skulle :)
--
Zepto Znote 7000 • Core 2 Duo T6400 2.0GHz • 4GB DDR3 PC8500 RAM • 160GB HDD • GeForce 9600M GT 512MB • 1680x1050
#5
Kewler
Ny på siden
11-07-2009 12:24

Rapporter til Admin
#4 Jeg tror jeg hellere må kontakte forhandleren og supporten på Zepto, der står nemlig præcist på deres hjemmeside, at det egner sig særdeles godt til PS3... Hmm... :)
--
#6
Kewler
Ny på siden
13-07-2009 17:10

Rapporter til Admin
Okay, så er svaret kommet og det er som følgende: "Vi kender godt til problemet med kompatibilitetsproblemet mellem PS3 og A42 100hz+. Du kan enten returnere fjernsynet og få pengene tilbage, eller vente til vores firmware update kommer til skærmen. Pt. ved vi endnu ikke hvornår updaten kommer, men den burde fjerne fejlene som nævnes." Tak, for hjælpen i hvert fald :)
--
#7
asger
Gæst
15-10-2009 21:09

Rapporter til Admin
Hej Kewler Ved du om der er kommet noget firmware til skærmen? Sidder nemlig med præcis det samme problem, bare med en Xbox 360. Jeg har også 0,25 - 0,5 sek responstid, og det umuliggør at spille nogen former for spil! Eller har du bare retuneret skærmen, og fået dine penge igen? /Asger
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
ReneSDK
Guru
18-10-2009 13:49

Rapporter til Admin
#7 Den skulle være kommet. Det vil principielt bare være at oprette en reparationssag hos Zepto og de vil så tage TV'et ind og opdatere det. Zepto har åbenbart modtaget TV'et med forskellige versioner af softwaren fra deres leverandør, og det er kun en af disse softwareversioner der giver forsinkelser, så det er kun en lille del af Pantheon A42 100Hz+ der åbenbart laver dette.
--
Zepto Znote V11a
#9
Asger
Gæst
22-10-2009 23:09

Rapporter til Admin
Mange tak for svaret. Nu har jeg været i kontakt med Zepto, nu mangler jeg bare at købe en PAPKASSE!!!! for 500kr! Tak Zepto, fordi I har leveret et tv uden den fornødne software.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
rasmuslarsen
Monsterbruger
24-10-2009 14:49

Rapporter til Admin
Blot for god ordens skyld, så er Zeptos Pantheon med 100 Hz er anmeldt her: http://www.flatpanels.dk[...]
--
http://www.flatpanels.dk[...] - Din Guide til fladskærme Only fools never change their minds
#11
ReneSDK
Guru
24-10-2009 18:06

Rapporter til Admin
#9 Det er jo sådan set ikke Zepto's problem at du har smidt emballagen ud inden for reklamationsperioden. Du kan jo også forsøge at få fat i en emballage til TV'et et andet sted. Firmaet du har købt udstyret igennem er ikke ansvarlige for at udstyret kommer uskadt ind til en reklamationssag, og de fleste fragtfirmaer kræver original emballage for at ville fragte udstyr såsom TV.
--
Zepto Znote V11a | Atom N270 | 2GB RAM | 160GB 5400rpm | 11.1" @ 1366x768 | 1.3MP webcam
#12
Asger
Gæst
26-10-2009 18:34

Rapporter til Admin
@ReneSDK: Jeg er helt med på, at de fleste fragtfirmaer kræver original emballage, og det er også helt fint med mig, der er nogle forskringsmæssige ting der spiller ind. Men jeg synes ikke det er i orden, at man skal gemme en kæmpe papkasse, da de fleste ikke vil have plads til denne. Jeg bor fx i en 2 væreselses uden kælder/loft rum, og har slet ikke plads til sådan en kasse. I stedet burde man enten kunne tage sit tv ned i den nærmeste Zeptoforretning, og så kunne de sende den videre, de kunne jo sagtens ligge inde med nogle kasser. Ellers burde det være muligt at låne en kasse, og aflevere denne tilbage efter brug. Det er alt andet lige nemmere for Zepto og ligge inde med fx 10 kasser, end at deres fx 1.000 kunder ligger inde med 1.000 kasser. Ellers kan det nærmest ende med, at man skal have et ekstra værelse kun til papkasser. Hvis jeg lige hurtigt skal kigge mig omkring i min lejlighed, så kunne man tænke sig at følge forbrugsgenstandes emballage skal gemmes; pc, pc-fladskærm, Xbox, digitalkammera og fladskærms-tv. Jeg ved ikke med dig, men jeg har ikke plads til disse tings emballager. Det ville være samfundoptimalt, at forretningerne, og ikke forbrugeren ligger inde med emballagerne.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
thcleaner
Gigabruger
26-10-2009 18:45

Rapporter til Admin
det er ret dårlig service du skulle bare have købt et i elgiganten
--
#14
Asger
Gæst
27-10-2009 22:02

Rapporter til Admin
Præcis, men det er forsent nu :o)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Kewler
Juniorbruger
29-10-2009 12:07

Rapporter til Admin
#7 Hej Asger :) Har stadigvæk mit fjernsyn, det er jo helt vildt lækkert til film og alm. tv. Og har lige idag faktisk overvejet at ringe til deres support, og så skulle jeg lige se hvordan og hvorledes det nu hed herinde på min sag. Så jeg takker for alle Jeres fine opslag, glæder mig til at få det til at virke :) Ikke fordi jeg er utilfreds med min pc-skærm som også kører hdmi og full hd og det hele, men det er bare kun 28" istedet for 42", så man vil jo gerne lige have det sidste med... ;) Held og lykke til Jer andre som kommer udfor samme problem!
--
#16
Asger
Gæst
07-11-2009 12:43

Rapporter til Admin
Hvis du bor i Kbh, kan du selv køre til Infocare i Ballerup, husk kvittering, så går der ca. 1 dag, så har de lavet det. Men de har kun åbent til kl. 16, og ikke i weekenden, super besværligt. Hvis du har emballagen, så skal du bare gå ind på Zepto, og så oprette en sag, så kommer UPS og henter tv'et. Efter opdatering, så virker det super fint!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Kewler
Juniorbruger
24-11-2009 15:26

Rapporter til Admin
Det nice, har ferie i den her uge og havde alt tid i verden til at køre ind med dem -bortset fra de nu er gået konkurs. Så jeg vil lige ringe ind til værkstedet og høre, hvordan og hvorledes det hele kommer til at foregå. For det er da lidt trist, at det ikke virker helt :) Og så måske kommer til at betale for noget, som jeg ikke behøvede betale for, for bare en måned siden :)
--
#18
Asger
Gæst
26-11-2009 19:16

Rapporter til Admin
Ja det er sgu super nedtur at de er gået konkurs! Håber ikke der sker mere med mit tv. Har du ringet og snakket med dem, hvis ja, hvad sagde de så?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Kewler
Juniorbruger
29-11-2009 12:43

Rapporter til Admin
Jeg har faktisk ikke talt med dem nej... Men min kone har en kollega, hvis mand arbejder/ede i Zepto - og han ville lige undersøge hvordan og hvorledes det kunne gøres. Men hvis han ikke snart finder ud af noget - inden næste uge - så ringer jeg til dem og spørger ad.
--

Opret svar til indlægget: Zepto Pantheon A42 (42") 100hz+

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning