Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Galaxy Nexus rep? - når et firma er gået konkurs?

Af Ny på siden SMN | 19-02-2013 17:29 | 966 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej HOL - håber I kan hjælpe mig her. Min Samsung Galaxy Nexus er netop begyndt at tænde og slukke af sig selv, så den står og blinker lock-screen'en af og på. Derudover kan man ikke genstarte den med mindre man tager batteriet ud og sætter det på plads igen. Derfor vil jeg selvfølgelig gerne sende den til rep. MEN firmaet den er købt hos er gået konkurs, så hvad kan jeg stille op? Er der noget der har er faring med at kontakte Samsung direkte og oprette en sag, som man kan det hos Apple fx? Mvh Simon
--
#1
mr.hein
Giga Supporter
19-02-2013 17:31

Rapporter til Admin
Du kan snildt lave RMA direkte
--
>>> 2 års reklamationsret
#2
Ikox
Supporter Aspirant
19-02-2013 17:38

Rapporter til Admin
Jeg mener du kan stadigvæk indlevere den direkte hos telecare, det er der den ryger til alligevel for og blive lavet.
--
Asus Rampage IV Formula,Intel 3930K, 16Gb Corsair Dominator-GT 2133Mhz,Asus GTX680 DirectCUII, Samsung 830 128Gb,Kingston HyperX 480Gb
#3
SMN
Ny på siden
19-02-2013 17:47

Rapporter til Admin
Super. Jeg har lige haft fat i Samsung, og de henviste mig ganske rigtigt til Telecare. Mange tak for hjælpen.
--
#4
SMN
Ny på siden
20-02-2013 17:24

Rapporter til Admin
Lige et supplerende spørgsmål. Jeg må have tabt min telefon på et tidspunkt, da jeg ved nærmere eftersyn kan se den har et 'hak'/lille stød i plastic'en under glasset, nederst i venstre hjørne. Tror I det er game over for en rep. på garantien? (Link til billede -det ser nok lidt voldsommere ud med blitz, men ikke desto mindre er det der :( ) http://i49.tinypic.com[...]
--
#5
Kaasje
Ultra Nørd
20-02-2013 17:27

Rapporter til Admin
#4 Kosmetiske skader bliver ikke erstattet. Du kan dog håbe på at de skifter skærmen, så noget af ridsen forsvinder.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#6
illuzioN
Nørd
20-02-2013 17:44

Rapporter til Admin
#4, det kommer helt an på om fejlen kan kædes sammen med skaden den har fået. Kan den det, vil den ikke blive lavet og du kan stå tilbage med en efterregning. Du skal i hvert fald tjekke om de tager gebyr/arbejdsløn for spildt arbejde :) Men du må næsten bedst selv vide om det er årsagen til fejlen. Det opstår tit samtidig eller kort tid efter skaden ;)
--
3GHz i3 540, Asrock p55 extreme, HD5750, 4GB DDR3, 64GB SSD Vertex, 12TB WD Green Power @ Highpoint 8p 2680 controller, Samsung 22' 2232BW
#7
ToFFo
Guru
20-02-2013 18:50

Rapporter til Admin
Det er muligt at telecare afviser den pga. selvforskyldt skade. Så får du en regning på ca. 250kr for deres åååh så kostbare tid. De er sgu en flok aber derinde. Jeg hader dem inderligt. Sendte en 5 dage gammel vandtæt mobil derind, som ikke virkede. Den blev afvist, pga. vandskade. At betale 250kr. Jeg kontaktede samsung, som sagde til telecare at de skulle lave den. Jeg sender mobilen til telecare igen. Skriver at det jo ikke kan passe da jeg jo bare har spildt lidt vand ud over den 1 gang og så tørret den af, som den skal kunne holde til. Jeg får mobilen tilbage igen, uden rep, men de har taget en kopi af manualen, og forstørret det op og printet det ud. Så har de sat en stor fed ring omkring det stykke hvor der står "telefonen bør aldrig udsættes for vand hensigtsmæssigt." Altså med vilje. At betale 250kr. Så ringer jeg til samsung igen. Så kommer de 2 parter op og toppes og jeg fik aldrig repareret lortet. Det er blot en af mange sager jeg har haft hos telecare, hvor de bare afviser en telefon uden grund. Ja så sent som sidste uge, sendte jeg dem en mobil der ikke kunne tænde. Der mente de at hovedprintet var bøjet. WTF!? Jeg kontakter telecare og spørger hvordan de har afgjort det ikke er en fabrikationsfejl. De siger "fordi det siger teknikeren og sådan er det. Farvel." Nå okay... Sorry, jeg er i ragemode over telecare. Det er der du skal sende den ind, den er god nok. Bare afsted med den :) EDIT: Engang sendte de mig en tablet ved en fejl, som var til en helt anden kunde. Jeg ringede og forklarede at det ikke var til mig. De bad mig sende den til dem... Men da jeg sagde til dem, at jeg sgu ikke ville betale for at sende deres fejl til dem, fik jeg at vide, at så skulle jeg jo ikke have modtaget pakken. WTF!? Jeg ventede jo på en pakke fra Telecare!! Til sidst sendte de mig en fragtlabel. Men jeg glemte at sende dem en regning for min tid :S
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Game giveaways, steam keys og andre sjove ting!
#8
SMN
Ny på siden
20-02-2013 20:02

Rapporter til Admin
#5 Det er også helt fair. Jeg lever fint med 'skaden':) Det var mere om de ville kunne finde på at afvise den pga. af noget kosmetisk. Hvilken jeg kan forstå på #6 at det kan de godt. #6 Fejlen er lige opstået. Det skal siges, at jeg har købt den brugt, så ved selvfølgelig ikke hvordan den er behandlet siden den blev købt i dec '11. Jeg tjekkede den for korrosion og støv ved købet og den har kørt fint i 14 dage. Faktisk begyndte den først at skabe sig, efter opdateringen til 4.2.2 for et par dage siden :/ Ydermere, oplevede jeg idag, at telefonen troede den var koblet til usb, selvom den ikke var i nærheden af et kabel. Det gik dog væk efter en genstart. Jeg har idag haft fat i Telecare, som lovede, at jeg ikke skulle betale gebyr , hvis det var softwarerelateret. Desuden har jeg sendt dem billeder af 'skaden', så de kan vurdere om, det kan svare sig, at sende den ind (vil gerne undgå de 250, hvis de vurderer løbet er kørt)
--
#9
SMN
Ny på siden
20-02-2013 20:10

Rapporter til Admin
…og inden nogen nu siger "jamen du skrev da, du selv havd tabt den i #4" - Det var bare for at slippe for en lang 'købt brugt historie' - Sorry, nu fik I den så alligevel. Vedkommende jeg købte den af må have tabt den. Jeg har dog først opdaget 'skaden' nu, og telefonen har som sagt kørt upåklageligt de sidste 14 dage, indtil jeg opdaterede 4.2.2.
--
#10
Jdr20
Monster Supporter
20-02-2013 20:19

Rapporter til Admin
Vi afviser ikke kosmetiske skader. Men det er klart at hvis displayet har taget skade så sender vi et tilbud ud. Det skal vi, så der er ikke meget at gøre. Men det lyder som en softwarefejl uden at være 100%. Det kan også være mainboardet der skal skiftes. Det bliver naturligvis også gjort på garantien, medmindre det har lidt fysisk overlast eller har fået væske. Og hvis du bor i nærheden af Esbjerg tager vi gerne et hurtigt tjek på mobilen for at se om det går under garantien. Og til Chris så vil jeg vædde på det bøjede mainboard var en Sony? Og at du aldrig hørte mere fra Samsung må jo betyde at vi har ret?
--
MM-Vision NB3775+
#11
SMN
Ny på siden
20-02-2013 20:42

Rapporter til Admin
#10 Ok, det var da rart at høre. Umiddelbart tror jeg ikke selve display'et fejler noget, som følge af den lille skade, men hvad ved jeg. Jeg har som sagt sendt et par billeder til jeres service-mail. Så hvis jeg sender den til jer risikerer jeg et gebyr på 250 + fragtomkostninger, og thats it?
--
#12
Jdr20
Monster Supporter
20-02-2013 21:19

Rapporter til Admin
Vi har selvfølgelig et undersøgelsesgebyr hvis der ingen fejl bliver fundet. Men i dit tilfælde lyder fejlen reel nok. Men som sagt kan du indlevere den i vores walk in og få svar med det samme, nok også gratis. Sidder ikke med Samsung så kan ikke sige det med 100% sikkerhed.
--
MM-Vision NB3775+
#13
SMN
Bruger Aspirant
20-02-2013 21:51

Rapporter til Admin
Ok, tak for svar. Desværre bor jeg i København, så det bliver post under alle omstændigheder. Det kunne ellers have været nemt lige at svinge forbi, og få et kvalificeret svar på stedet.
--

Opret svar til indlægget: Galaxy Nexus rep? - når et firma er gået konkurs?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning