Er ikke lige helt med på hvad du mener.
Hvis du skal sende en fil der er lad os sige 20MB stor og du har en download hastighed på 500kB per sekund, så vil det tage 20*1024/500=40,96 sekunder at overfører filen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Okay. Jeg skal prøve om jeg kan formulere mig noget bedre :-)
Jeg spiller Xbox 360 og spiller en del online. Jeg har en forbindelse på 20/1mb. Jeg tænker om en større upload hastighed vil gøre at jeg får mindre lag?
--
Hilsen Kim.,
Det der var lidt forkert #1 da hastigheden for at "sende" bliver målt på upload hastigheden.
har du f.eks en 20mb/1mb (20 mb download og 1 mb upload) forbindelse kan du modtage 20 mb i sekundet og sende 1 mb i sekundet ( i teorien ) altså vil en fil der fylder 20 mb tage et sekund at download :-)
--
Yes, I am a newbie
#2 det kommer også an på serveren (location samt forbindelse)
--
Yes, I am a newbie
#3 jaja stavefejl.... skulle stå modtage en fil.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #2 1mbit burde være rigeligt til at spille online. Bare du ikke bruger din upload på andet samtidig.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det fungerer sådan i spillet at der vælges en random host. Hvis nu en eller anden i USA bliver host, så bliver pingen rimelig høj. Hvis hosten har en upload forbindelse på 512kb, vil en høj download/sende hastighed så hjælpe mig?
--
Hilsen Kim.,
Med nutidens internetforbindelser er den begrænsende faktor for online spil mig bekendt næsten altid pingtiden - tiden det tager et signal fra A at nå til B. Da mængden af information muligt at sende er så stor, er det vist kun et spørgsmål om, hvor hurtigt hver pakke når frem. Pingtiden afhænger af den digitale rute mellem dig og serveren.
--
http://www.OVRKLL.com[...]
"Though I fly through the valley of death, I shall fear no evil for I am at 80,000 feet and climbing." Når man taler om hastighed, er der to vidt forskellige. Download og upload.
Din download er her 20 mbit/s, og din upload er 1.
Det er den mindste "fællesnævner" mellem din og hostens ("den anden endes") forbindelse der bestemmer overførselshastigheden mellem jer. Dem du nævner bør under alle omstændigheder være nok i teorien.
De hastigheder er som regel et maksimum. I praksis vil flere faktorer spille ind, og resultere i lavere/varierende hastigheder.
- Hos dig selv kan du prøve at eliminere problemer. Hvis du er forbundet til internettet gennem en router, kan du prøve at søge efter routerens navn. Nogle af dem er kendt for at gøre livet surt for xbox og andre online tjenester. For at teste, kan du gå udenom den eller forsøge dig med en anden.
- Som tidligere nævnt i tråden, hvis andre/andet bruger forbindelsen samtidig, kan du prøve at slå det fra.
Distance vil altid resultere i højere latency/ping, og du kan ikke rigtig gøre noget ved det, hvis den anden ende er i USA.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Nogle spil indenfor Xbox 360 har meget store lag problemer. Hvis nogen af jer spiller Gears of War 2, så ved i hvad jeg mener. Den vælger random host og er man rigtig uheldig så lagger spillet, så meget at man pludseligt står et eller andet sted man slet ikke er gået hen. Det er vist noget med at udviklerne har sat en maks ping på 280, så alle kan være med. Latterligt, men ikke til at lave om på. Det er dog ikke altid at man ender hos en så dårlig host.
--
Hilsen Kim.,
#10 så er det sandsynligvis fordi at hosten du har valgt sidder et sted i USA, og så er det lidt lige meget hvilken hastighed din forbindelse er, ment på den måde som #8 siger at det er afstanden der bestemmer hvor vidt du oplever laggs eller ej :) gå ind manuelt og vælg en host fra et nærtliggende land, og Danmark om muligt (ved ikke om det er mulig i loge gears of war) så vil du se en stor forbedring :)
Edit: #10 udviklerne har med garanti sat limit så at respons tiden ikke bliver for stor. For stor responstid kan jo f.eks medføre at hvis du skyder en person et sted på din computer, så har han måske allerede rykket sig, og du rammer ham derfor ikke. Ping limit er udmærket :)
--
Yes, I am a newbie
#11 det er desværre ikke muligt at vælge. Men tak for informationen :-)
--
Hilsen Kim.,
#3 hvad snakker du om... enten referer du til en fil i bit, hvilket ikke giver mening, eller også i Byte hvilket ville give mening.. Og det gør dit regnestykke ubrugeligt, da 20mbit er ca. 2.2mByte/sekundet, ergo tager det rundt regnet 8 sekunder at hente 20mByte på en 20mbit forbindelse.
Men STOP med at tro båndbredde har noget med lag at gøre... Dette er kun tilfældet hvis du bruger din båndbredde på andre ting samtidig, og derfor ikke har nok bredde til at de pakker til spillet kan komme hurtigt nok igennem til modtageren. De eneste 2 faktorer er geografi og peering... Og så selvfølgelig hvordan din forbindelse er sat op, men det er kun få ISP'er du kan få til at ændre de indstillinger, da "de jo ved bedst", når det kommer til opsætningen af din DSL.. Hvis du kan få din ISP til at forstå ting, og ændre på opsætningen, så bed dem om at slå interleaver delay fra (fullrate f.eks kalder det deres gamer-linie), men vær opmærksom på at interleaver delay skaber mindre overhead på linien, og gør at man kan opnå højere båndbredde på ringere kobber. Ellers er der kun tilbage at spille mod folk geografisk tættere på dig selv, eller skifte udbyder til du finder en som peerer bedre med de lande du oftest spiller mod folk fra..
--
Jaja... Min laptop pwnr min stationære.. Lad os komme over os selv.. Eller bliver det for klistret??
#13 er umiddelbart den eneste der kommer med et fornuftigt svar, det der er afgørende er ping tiden, altså den tid det tager en pakke at komme fra host til client.
For lettere at forstå hvad der sker med en pakke der sendes og modtages vil jeg anbefale alle at åbne kommando prompten og skrive "tracert google.com" her vil alle de servere pakken skal i gennem fremgå og tiden det tager.
Det er slet ikke sikkert det er din forbindelse der er problemet, du kan se meget tydeligt hvor ping tiden er høj hvis du laver en trace route og følger pakken.
--
#14 du kan ikke regne med en tracert, direkte ping er meget bedre, da routere ude i verdenen som dine pakker skal igennem, sagtens kan være instrueret i at nedprioritere tcmp pakker, og derfor aldrig vil give et korrekt billede af hvad din pingtid til mellemled i realiteten er. Det er kun modtageren du kan regne med fuldt ud, da det er de færreste privatpersoner som har styr på at nedprioritere pakkerne, og derfor gør det nemmere at få et overblik. Hvis pingtiden fra A til G, er 20ms, men B, C, D, E og F har pingtider på 40ms, betyder det blot at de prioriterer tcp/udp trafik over tcmp.
--
Jaja... Min laptop pwnr min stationære.. Lad os komme over os selv.. Eller bliver det for klistret??
Lur mig om jeg mener icmp, ikke tcmp... aner ikke hvor det kom fra, men det er jo også røvtidligt ;-)
--
Jaja... Min laptop pwnr min stationære.. Lad os komme over os selv.. Eller bliver det for klistret??