Har selv Fullrate, og jeg havde ingen problemer i går. Bor på fyn.
--
Hej Erik
Vi kan se at der umiddelbart ikke er nogle generelle udfordringer i dit område i øjeblikket (vi kører over samme net som Fullrate og TDC) det kunne derfor tyde på at det er en lokal udfordring med dit netværk.
Hvis du kører via en trådløs router, kan det være en fordel at teste om du oplever de samme udfordringer via en kablet forbindelse. Hvis du ikke oplever det samme via en kablet forbindelse kan det tyde på at der muligvis er for mange forstyrrelser på den kanal at din router sender signaler ud på, og det kan derfor være en fordel at fejlsøge videre på dette.
Hvis du via en kablet forbindelse oplever det samme som på den trådløse forbindelse, vil jeg anbefale at du tager kontakt til fullrate der kan sætte en overvågning op på din forbindelse for at se hvor fejlen ligger.
Håber det lykkes og at du får løst din udfordring!
--
IT-Supporter ved Kviknet.dk
#2 Siger du at det trådløse skulle være skyld i at hele forbindelsen ryger? Lyder som en bytter.
--
#3 Jeg siger at det kan være en af årsagerne, der kan dog være mange grunde til det. Men den bedste måde at starte fejlsøgningen vil være at sætte et kabel direkte til modem/router for at udelukke dette, for derefter at fejlsøge videre.
--
IT-Supporter ved www.Kviknet.dk[...] #0 Du skulle vel aldrig være udstyret med en af deres Zyxel routere?
--
#2 Jeg kører via kabel på min pc, men det trådløse ryger også. :)
#5 Ja, det er en zyxel vmg8924-b10a
--
#6 Ok, i så fald vil jeg anbefale dig at kontakte fullrate således at de kan sætte en overvågning igang på din forbindelse og finde frem til hvad dine afbrydelser skyldes.
--
IT-Supporter ved www.Kviknet.dk[...] Har haft samme problem igår aftes med min fullrate her i Sønderjylland.
I dag virker det hele som altid, så du er nok langt fra den eneste.
--
We have to warn the others, they are coming... - Walter, FRINGE
#5 Hvad fejler Zyxel routere? :)
#8 har det stadigvæk, alt net går lige pludselig... :/
--
#9 som sådan intet. Som tidligere fullrate kunde, så kan jeg blot nikke genkende til ovenstående problem, ved brug af de zyxel produkter, som de kaster efter deres kunder. Ligeledes boomer deres forum med lign. problemer.
Mit problem blev løst med udskiftning af routeren. Mindes de skiftede den ud med noget Netgear somethingsomething.
#0 En firmware opdatering af udstyret kunne måske redde din dag. Vil dog klart anbefale, at du tager fat i fullrate :)
--