Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Programmering og webdesign \ Programmering
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

C# XNA Programmering?

Af Maxibruger oliverslott | 14-12-2012 09:43 | 976 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej allesammen, på hardwareonline. Jeg vil lige spørge jer om hvordan man kan let og hurtigt, at lære C# XNA? Bruger visual studio 2012. Tak på forhånd.
--
#1
Chucara
Giga Supporter
14-12-2012 09:44

Rapporter til Admin
Hvad kan du i forvejen? Kan du kode C#?
--
MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 580 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 830 | HDD: 1TB WD Black
#2
oliverslott
Maxibruger
14-12-2012 09:45

Rapporter til Admin
#1 Nej det kan jeg ikke. Kun en meget lille smulle.
--
#3
SShadowS
Guru
14-12-2012 09:46

Rapporter til Admin
Hvis du allerede kan C# så ja. Hvis ikke, så skal du nok forvente det bliver efter middag du kan. ;)
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram 2xGainward460GTX GS SLI|BenQ XL2410T&M2700HD OCZ Vertex2&3 120GB|CorsairGT 120GB 2xSamsung830 128GB|4x1TB&4x2TB
#4
oliverslott
Maxibruger
14-12-2012 09:47

Rapporter til Admin
#3 Hvad mener du med ja?
--
#5
SShadowS
Guru
14-12-2012 09:49

Rapporter til Admin
#4 Læste ikke "hvordan", så fik en anden sætning ud af det. Min fejl. Men jeg ville starte med noget XNA læringsmateriele. Det stiller de sikkert selv til rådig.
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram 2xGainward460GTX GS SLI|BenQ XL2410T&M2700HD OCZ Vertex2&3 120GB|CorsairGT 120GB 2xSamsung830 128GB|4x1TB&4x2TB
#6
oliverslott
Maxibruger
14-12-2012 10:00

Rapporter til Admin
#5 Kan du sende et link kan ikke finde noget.
--
#7
SShadowS
Guru
14-12-2012 10:04

Rapporter til Admin
Skrev "XNA Tutorials" i Google. Første hit: http://www.xnadevelopment.com[...]
--
2600K|Maximus IV Extreme-Z|16GB Ram 2xGainward460GTX GS SLI|BenQ XL2410T&M2700HD OCZ Vertex2&3 120GB|CorsairGT 120GB 2xSamsung830 128GB|4x1TB&4x2TB
#8
oliverslott
Maxibruger
14-12-2012 10:06

Rapporter til Admin
#7 Okay mange tak, kigger lige på det. ;)
--
#9
Chucara
Giga Supporter
14-12-2012 10:42

Rapporter til Admin
Jeg ville på det kraftigeste anbefale at starte med at lære C# .Net ved at lave nogle små applikationer først. XNA er sgu lidt langhåret at gå i gang med som det første.
--
MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 580 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 830 | HDD: 1TB WD Black
#10
oliverslott
Maxibruger
14-12-2012 11:03

Rapporter til Admin
#9 Jamen at lave Applikationer er så kedeligt at lave .:/
--
#11
MIchaelW
Ultrabruger
14-12-2012 11:04

Rapporter til Admin
#10 Og det vil nok også være en go´ idé at lære Max eller Maya. Det er nok lidt nemmere at lave modellerne i Max eller Maya og så importere dem ind i XNA. Google keyword f.eks.: XNA import 3ds
--
#12
oliverslott
Maxibruger
14-12-2012 11:06

Rapporter til Admin
#11 jeg vil ikke lige starte med at sætte mig ind i modeller, vil gerne lære programmering først.
--
#13
csbc
Monster Supporter
14-12-2012 11:18

Rapporter til Admin
#12 Kan ikke anbefale at starte med XNA. Du vil med garanti sidde i mange af eksemplerne, og undre dig over hvorfor koden er skrevet som den er. Start i stedet med grundlæggende C# og .NET. Det vil du komme længere med. Det er langhåret i starten, men du får glæde af det senere i XNA. I starten er det meste i Console, da det er nemmere og hurtigere at forstå principperne her, da man ikke skal bøvle med Controls.
--
*GA-Z68X-UD7-B3*i7-2600K*ASUS 580 directcuii*ForceGT* *8GB 1600Mhz HyperX*Corsair HX850W*Corsair H100 *Filco Majestouch 2 Brown*
#14
MIchaelW
Ultrabruger
14-12-2012 11:19

Rapporter til Admin
#12 ja ja, man skal jo starte et sted. Men så ved du ihvertfald, hvad du kan lave/lære i næste uge :)
--
#15
Gr-FreeKill
Maxi Supporter
14-12-2012 13:21

Rapporter til Admin
Når du endelig starter på XNA, så tag et kig på Farseer Physics Engine!! ;)
--
This is a quantum car: I don't know where i am, but im going really fast!!!
#16
oliverslott
Maxibruger
14-12-2012 16:18

Rapporter til Admin
Mange tak for alle de gode svar alle sammen! :)
--
#17
Steffen
Gæst
15-12-2012 10:34

Rapporter til Admin
Hvorfor vil du gerne lære XNA? Jeg spørger fordi Microsoft er begyndt at råde udviklere til at lave spil i native med directx, og Windows 8's nye interface understøtter ikke XNA... (det kan stadig køres i compatability mode) XNA er nemt. Det er highlevel og alt i biblioteket er nemt at tilgå, og man kan bruge deres gameComponent struktur, og det virker bare. -altså hvis du kan programmere (i C#, men de fleste sprog minder nok om hinanden at kunne du fx Java, så skal du næsten bare lige læse op på properties og encapsulation (protected betyder noget andet i C#), så er du klar) At forsøge at lære at programmere med XNA er en dårlig idé... Primært fordi at lære at programmere er først at lære nogle helt simple funktioner (if, for, while, switch, try, catch, finally og så en kort introduktion til objektorienteret design, hvilket igen er meget simpelt) og bagefter skal du lære at løse større problemer og bruge designpatterns. Hvis du begynder med spillet vil du meget hurtigt sidde med "jeg vil gerne lave X, men jeg har ingen anelse om hvor jeg skal starte..." måske kan du finde noget på google,og så har du i bedste fald lært at løse det specifikke problem... (men sandsynligvis ikke engang) Du skal lære selv at løse alle problemerne så du kan sidde med et tomt projekt og lave funktionalitet, ellers kan du sidde i evigheder med et spil, som altid vil være så fejlbehæftet at det aldrig bliver sjovt. Klart den nemmeste måde er at tage en uddannelse hvor de underviser programmering... Det er måske nok en langsom måde, men det kræver stort set ingenting af dig, hvorimod at sætte sig ned og lære sig selv at programmere for måske senere at kunne bruge det i et spil... Jeg ville ikke kunne gøre det, men andre har da selvfølgelig gjort det... (hvis du gør det, så forsøg at få en lidt teoretisk tilgang med alligevel, har set flere af de autodidakte sidde og glo på noget der burde være det første de havde lært, fordi de aldrig har fået teorien i hvordan tingene fungerer, og reelt ikke ved hvad det betyder når de laver X, men bare ved at det normalt virker i et bestemt tilfælde) Lige en ting til... Hvis du absolut vil starte med XNA, så 2D, for guds skyld! Matematikken bliver hurtigt svær nok her hvis du ikke er vant til at putte formler ind i programmering, 3D bliver uoverskueligt, også det at du jo skal have nogle modeller før du overhovedet kan få noget vist på skærmen. Der er masser af bøger om XNA, fælles for alt hvad jeg har set, er at det er noget forfærdeligt lort det forsøger at "lære gennem eksempel". Det vil have dig til at skrive kode, du ikke aner hvorfor du skriver. Du er bedre tjent med at finde kodeeksempler og læse i dokumentationen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: C# XNA Programmering?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning